PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

9 kwietnia obchodzimy międzynarodowy dzień ginu z tonikiem

9 kwietnia obchodzimy międzynarodowy dzień ginu z tonikiem fot. materiały prasowe
0 0

Koktajl „gin & tonic”, wymyślony na początku XIX w. jako remedium na malarię (dobra wymówka) i spopularyzowany w serii o agencie 007 oraz piosenkach Billy Joela czy Oasis, doczekał się dwóch międzynarodowych dat w kalendarzu. Jedna z nich przypada w poniedziałek, 9 kwietnia.

Początkowo gin dolewano do toniku, by zbalansował gorzki smak zawartej w nim leczniczej chininy. Z czasem stał się ulubionym koktajlem zamożnych dżentelmenów. Pojawił się powieści Iana Fleminga o przygodach agenta 007, Doktor No (1957) i filmie pod tym samym tytułem (1962) z Seanem Connerym. Do popkultury wszedł wraz z komiksowym bohaterem Johnem Constantinem, w rytm piosenek kolejnych artystów, jak Billy Joel, Nik Karshav czy Oasis.

Dziś jest wysublimowanym napojem, który daje duże pole do popisu dla barmanów i do serwowania w domu. Dlaczego? Bo jest prosty w przygotowaniu, a jednocześnie pozwala na ciekawe połączenia smakowe. Jak sama nazwa mówi, klasyczny koktajl G&T zwykle składa się z dwóch podstawowych składników: ginu i toniku. Ale diabeł tkwi w szczegółach – jakości produktów i doborze dodatków.

Gin to alkohol, który od kilku lat cieszy się coraz większą popularnością. Według danych IWSR, w Europie jego sprzedaż rośnie ogółem o ponad 8% rocznie (w Polsce 6%), a jeszcze ciekawiej przedstawia się dynamika ginu z wyższej półki. Segment premium, do którego należy np. marka Gordon’s, zwiększa się rocznie o 19% na rynkach europejskich i 23% w Polsce. Wraz z utytułowaną marką Tanqueray, rekordy bije gin super-premium: rocznie 33% na plusie w Europie i 97% w Polsce.

 

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!