PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

AB InBev z lepszymi przychodami w I kw. 2018, ale lekko spadły wolumeny

AB InBev z lepszymi przychodami w I kw. 2018, ale lekko spadły wolumeny fot. Shutterstock
0 0

Anheuser-Busch InBev podał wyniki pierwszego kwartału 2018 roku. Przychody wzrosły o 4,7 proc. do 13,1 miliardów USD, ale sprzedaż wolumenowa ogółem spadła o 0,2 proc. do 134,831 mln hektolitrów.

AB InBev podał, że przychody na jeden hektolitr wzrosły o 4,9 proc. dzięki inicjatywom zarządzania przychodami, jak też dzięki kontynuacji dobrych wyników marek premium.

Sprzedaż wolumenowa ogółem spadła o 0,2 proc., a sprzedaż wolumenowa piw własnych wzrosła o 0,5 proc. Dobry wzrost piw własnych pod względem wolumenu został osiągnięty w Meksyku, Kolumbii i Argentynie, ale częściowo został zniwelowany przez rynki w USA i Brazylii. Sprzedaż wolumenowa napojów innych niż piwa spadła o 6,9 proc., głównie przez słabe wyniki w Brazylii i Peru.

Łączne przychody z trzech globalnych marek AB InBev, czyli Budweiser, Stella Artois i Corona wzrosły o 7,9 proc. na całym świecie oraz o 12,2 proc. poza rynkami macierzystymi. Przychody Budweisera spadły o 1,3 proc., spowodowane spadkiem w USA, ale wzrosły o 2,5 proc. poza USA dzięki silnemu wzrostowi w Brazylii, Paragwaju, Indiach i Korei Południowej. Przychody Stella Artois wzrosły o 12,3 proc., przy dobrych wynikach w Argentynie i Wielkiej Brytanii. Marka Corona zanotowała kolejny świetny kwartał, z globalnym wzrostem przychodów o 25,1 proc. oraz wzrostem o 40,3 proc. z wyłączeniem Meksyku, na czele z Chinami i Europą Zachodnią.

Zysk EBITDA wzrósł o 6,6 proc. do 5,0 mld USD, przy wzroście marży o 70 punktów bazowych do 38,2 proc. dzięki dobrej dynamice przychodów i synergiom kosztowym, ale częściowo zniwelowanym m.in. przez zwiększone inwestycje sprzedażowe i marketingowe przed mistrzostwami świata FIFA World Cup.

Koszty finansowe netto (z wyłączeniem kosztów jednorazowych) wyniosły 1,545 miliarda USD w pierwszym kwartale 2018 roku w porównaniu do 1,492 miliarda USD w I kw. 2017.

Podatek dochodowy wyniósł 673 miliony USD w I kw. 2018 roku wobec 418 milionów USD w I kw. 2017.

Znormalizowany zysk przypadający akcjonariuszom AB InBev wyniósł 1,443 miliarda USD w I kw. 2018 w porównaniu do 1,458 mld USD w I kw. 2017.

AB InBev podał też, że połączenie z SAB Miller i integracja biznesowa postępuje dobrze, a synergie i oszczędności kosztowe osiągnęły w I kw. 2018 roku 160 milionów USD.

Wcześniej AB InBev podawał, że integracja biznesowa i połączenie z SAB Miller przyniosły w całym 2017 roku efekty synergii i oszczędności w wysokości 1,304 miliarda USD, z czego 381 mln USD zostało zrealizowanych w IV kwartale 2017.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.