PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

AB InBev z lepszymi przychodami w I kw. 2018, ale lekko spadły wolumeny

AB InBev z lepszymi przychodami w I kw. 2018, ale lekko spadły wolumeny fot. Shutterstock
0 0

Anheuser-Busch InBev podał wyniki pierwszego kwartału 2018 roku. Przychody wzrosły o 4,7 proc. do 13,1 miliardów USD, ale sprzedaż wolumenowa ogółem spadła o 0,2 proc. do 134,831 mln hektolitrów.

AB InBev podał, że przychody na jeden hektolitr wzrosły o 4,9 proc. dzięki inicjatywom zarządzania przychodami, jak też dzięki kontynuacji dobrych wyników marek premium.

Sprzedaż wolumenowa ogółem spadła o 0,2 proc., a sprzedaż wolumenowa piw własnych wzrosła o 0,5 proc. Dobry wzrost piw własnych pod względem wolumenu został osiągnięty w Meksyku, Kolumbii i Argentynie, ale częściowo został zniwelowany przez rynki w USA i Brazylii. Sprzedaż wolumenowa napojów innych niż piwa spadła o 6,9 proc., głównie przez słabe wyniki w Brazylii i Peru.

Łączne przychody z trzech globalnych marek AB InBev, czyli Budweiser, Stella Artois i Corona wzrosły o 7,9 proc. na całym świecie oraz o 12,2 proc. poza rynkami macierzystymi. Przychody Budweisera spadły o 1,3 proc., spowodowane spadkiem w USA, ale wzrosły o 2,5 proc. poza USA dzięki silnemu wzrostowi w Brazylii, Paragwaju, Indiach i Korei Południowej. Przychody Stella Artois wzrosły o 12,3 proc., przy dobrych wynikach w Argentynie i Wielkiej Brytanii. Marka Corona zanotowała kolejny świetny kwartał, z globalnym wzrostem przychodów o 25,1 proc. oraz wzrostem o 40,3 proc. z wyłączeniem Meksyku, na czele z Chinami i Europą Zachodnią.

Zysk EBITDA wzrósł o 6,6 proc. do 5,0 mld USD, przy wzroście marży o 70 punktów bazowych do 38,2 proc. dzięki dobrej dynamice przychodów i synergiom kosztowym, ale częściowo zniwelowanym m.in. przez zwiększone inwestycje sprzedażowe i marketingowe przed mistrzostwami świata FIFA World Cup.

Koszty finansowe netto (z wyłączeniem kosztów jednorazowych) wyniosły 1,545 miliarda USD w pierwszym kwartale 2018 roku w porównaniu do 1,492 miliarda USD w I kw. 2017.

Podatek dochodowy wyniósł 673 miliony USD w I kw. 2018 roku wobec 418 milionów USD w I kw. 2017.

Znormalizowany zysk przypadający akcjonariuszom AB InBev wyniósł 1,443 miliarda USD w I kw. 2018 w porównaniu do 1,458 mld USD w I kw. 2017.

AB InBev podał też, że połączenie z SAB Miller i integracja biznesowa postępuje dobrze, a synergie i oszczędności kosztowe osiągnęły w I kw. 2018 roku 160 milionów USD.

Wcześniej AB InBev podawał, że integracja biznesowa i połączenie z SAB Miller przyniosły w całym 2017 roku efekty synergii i oszczędności w wysokości 1,304 miliarda USD, z czego 381 mln USD zostało zrealizowanych w IV kwartale 2017.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!