PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Alkohol w gastronomii: Informowanie o alkoholu i jego producencie z opłatą reklamową

Alkohol w gastronomii: Informowanie o alkoholu i jego producencie z opłatą reklamową fot. shutterstock
0 0

Właściciel lokalu gastronomicznego, w którym można kupić piwo bądź cydr w firmowych szklankach producentów obu trunków, musi uiścić 10-proc. opłatę reklamową – wynika z interpretacji dyrektora KIS cytowanej przez Gazetę Prawną.

Pytanie zadała spółka, która w umowie z producentem alkoholu zobowiązywała się nie tylko do sprzedaży jego napojów, ale i ich promocji. W związku z tym zmodernizowała pub, zamieszczając nazwy producenta w miejscach widocznych dla klientów. Piwo i cydr były serwowane tylko w firmowych szklankach i kuflach, opatrzonych odpowiednim znakiem towarowym. Producent płacił spółce po zakończeniu okresu rozliczeniowego odpowiednie wynagrodzenie, które powiększano o 10-proc. opłatę za reklamę alkoholu.

Zdaniem dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej reklamą jest każda informacja o znakach towarowych producentów trunków wyskokowych, jeżeli jest publicznie rozpowszechniana. To oznacza, że opłatę reklamową musza uiszczać wszyscy, któzy w jakikolwiek sposób reklamują markę alkoholu lub nazwę i logo producenta.

Sprawę bada Gazeta Prawna.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!