PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Ambra: w Polsce rośnie nie tylko wolumen, ale przede wszystkim średnia cena wina

Ambra: w Polsce rośnie nie tylko wolumen, ale przede wszystkim średnia cena wina fot. Ambra
0 0

W Polsce rośnie nie tylko wolumen, ale przede wszystkim średnia cena wina, a Ambra nie jest i nie będzie importerem taniego wina – mówi Piotr Kaźmierczak, wiceprezes grupy Ambra.

- W Polsce rośnie nie tylko wolumen, ale przede wszystkim średnia cena wina. Związane jest to z tym, że to nadal produkt premium na tle całego rynku alkoholi –  mówi Piotr Kaźmierczak, wiceprezes grupy Ambra odpowiadając na pytanie jak zarząd ocenia szanse spółki w imporcie tańszego produktu celem zwiększenia sprzedaży.

- Ambra nie jest i nie będzie importerem taniego wina. Interesują nas produkty marżowe, za które konsument chce zapłacić odpowiednią cenę - zarówno wyprodukowane przez nas jak Cydr Lubelski, jak i dystrybucja wysokojakościowych produktów z zagranicy jak wina w sklepach Centrum Wina – dodaje.

- W segmencie win premium nasza organizacja pod marką Centrum Wina jest już dzisiaj zdecydowanym liderem sprzedaży w handlu specjalistycznym oraz do gastronomii osiągając stopy wzrostu ok. dwukrotnie wyższe niż średnia dynamika sprzedaży Grupy - dodaje Robert Ogór, prezes grupy Ambra.

- Obecnie nasze sklepy zlokalizowane są w największych aglomeracjach powyżej 300 tys. mieszkańców. Rosnąca siła nabywcza oraz konsumpcja wina również w miastach średniej wielkości będzie wpływać na rozszerzanie naszej sieci w tym kierunku - dodaje.

Ambra podaje, że wino jest kategorią premium na tle rynku alkoholi. Jego wartość rośnie dynamicznie. Wielu konsumentów, którzy kupowali tanie wina w dyskontach przechodzi od win tańszych do droższych. Średnia cena butelki wina (butelka 0,75l) rosła w ostatnich pięciu latach średnio o 2,9 proc. z 13,43 zł w 2012 roku do 15,07 zł w 2017 roku. Najszybciej rosnącym segmentem jest segment 20-30 zł rosnący w tempie 12 proc..

Udział w rynku wina segmentu economy (wina poniżej 12 zł) zmniejszył się w 2017 roku wobec 2016 roku o 1 punkt procentowy do 20 proc., udział segmentu mainstream (12-20 zł) zmniejszył się o 1 pkt. proc. do 53 proc., segmentu preium (20-30 zł) wzrósł o 2 pkt proc. do 19 proc., a segmentu top premium (powyżej 30 zł) pozostał na poziomie 8 proc.

Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii. Do Grupy należą takie marki jak m.in. DORATO, CIN&CIN, PICCOLO, CYDR LUBELSKI czy PLISKA.

Pod marką Centrum Wina Grupa Ambra prowadzi w Polsce największą sieć specjalistycznych sklepów winiarskich, jest również największym dostawcą win premium do gastronomii.

Oferta Grupy Ambra opiera się z jednej strony na winach własnych marek, które są produkowane przez Grupę lub na jej zamówienie w różnych krajach świata, a z drugiej na winach importowanych od największych producentów Francji, Włoch, Hiszpanii, Bułgarii, Chile czy Australii.  

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!