PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Ambra z dużym wzrostem wyników, sprzedaż win rośnie coraz szybciej

Ambra z dużym wzrostem wyników, sprzedaż win rośnie coraz szybciej Robert Ogór, prezes Grupy Ambra fot. Ambra
0 0

Grupa Ambra opublikowała raport za trzeci kwartał roku obrotowego 2017/2018, w którym zanotowała najwyższą w tym roku dynamikę sprzedaży na poziomie 12,2 proc., a także wzrost zysków. Wzrost był kontynuowany w najbardziej wartościowych kategoriach rynku alkoholi. Również po trzech kwartałach grupa zanotowała spore wzrosty wyników finansowych.

Grupa Ambra zanotowała w III kwartale roku obrotowego 2017/2018 wzrost przychodów ze sprzedaży o 12,2 proc. do 90 mln zł z 80,2 mln zł rok wcześniej, a zysk brutto ze sprzedaży wzrósł w tym czasie o 17,8 proc. do 31,6 mln zł.

Zysk operacyjny wyniósł 2,4 mln zł wobec 2,1 mln zł straty operacyjnej rok wcześniej, pomimo wyższych kosztów wynagrodzeń związanych z podwyżkami płac i premiami za wyniki. Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 0,7 mln zł wobec 4,9 mln zł straty rok wcześniej, a oczyszczony o efekt zdarzeń jednorazowych wyniósł 0,4 mln zł i był o 2,0 mln zł wyższy niż przed rokiem.

Ambra podkreśla, że wzrost przychodów ze sprzedaży przełożył się na poprawę wyników finansowych i ich rentowność. Po raz pierwszy w historii Grupa Ambra wykazała dodatnią pozycję gotówkową netto.

- Konsekwentny rozwój kategorii win stołowych, a także wzrost konsumpcji win musujących poza sezonem sylwestrowym pomogły osiągnąć po raz pierwszy w historii Grupy Ambra dodatni wynik w trzecim kwartale, co w parze z efektywnym zarządzaniem kapitałem obrotowym przełożyło się na całkowitą spłatę zadłużenia. Jesteśmy w czołówce spółek dywidendowych na warszawskiej GPW i chcemy wzmocnić tę pozycję w bieżącym roku i latach następnych – mówi Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.

Sprzedaż win (w mln średnich butelek 0,75 l) wzrosła w trzecim kwartale o 4,9 proc. do 12,6 mln butelek z 12 mln rok wcześniej, a narastająco po trzech kwartałach wzrosła o 7,0 proc. do 59,6 mln butelek z 55,6 mln.

Ambra podaje też, że na rynku polskim, gdzie sprzedaż wzrosła o 10,9 proc. podobnie jak w poprzednich kwartałach najbardziej dynamicznie rozwijały się wina spokojne i musujące. Wśród produktów o największej dynamice wyróżniała się marka FRESCO, w tym jej nowe odmiany FRESCO FRIZZANTE. Marki win musujących DORATO i CIN&CIN umocniły swoją pozycję rynkową potwierdzając powrót tej kategorii do trendu wzrostowego, a sprzedaż win premium sprzedawanych w sieci sklepów Centrum Wina i do gastronomii wzrosła dwucyfrowo.

Ambra informuje też, że największy wzrost sprzedaży wynoszący 35,7 proc. został po raz pierwszy osiągnięty na rynkach Czech i Słowacji za sprawą dalszego umocnienia pozycji rynkowej win musujących MUCHA SEKT. Przychody ze sprzedaży w Rumunii wzrosły o 11,6 proc. przede wszystkim dzięki marce ZAREA obejmującej wina musujące i brandy.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!