PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Crédit Agricole - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Browar Kingpin: dystrybucja piw rzemieślniczych budzi emocje. Zwiększy się podział w piwach kraftowych

Browar Kingpin: dystrybucja piw rzemieślniczych budzi emocje. Zwiększy się podział w piwach kraftowych fot. Shutterstock
0 0

Polskie piwa rzemieślnicze są dostępne na półkach największych sieci sklepów spożywczych w kraju i choć w hipermarketach krafty goszczą od dobrych dwóch lat, a w dyskontach pół roku, ten kanał dystrybucji nadal budzi emocje. Można spodziewać się, że pogłębiać się będzie podział na krafty niszowe i bardziej „mainstreamowe” - ocenia Marek Kamiński, współwłaściciel Browaru Kingpin i międzynarodowy sędzia piwny.

- Tradycyjnie, przez lata miłośnicy piwa kupowali krafty głównie w sklepach specjalistycznych i multitapach. Ale branża się rozwijała, przybywało browarów i nowych piw. Rosła też ambicja piwowarów, by ich piwa docierały do jak największej liczby osób. Krafty zaczęły więc stopniowo pojawiać się w sklepach z alkoholem i spożywczych, kawiarniach, restauracjach, hotelach oraz zwykłych pubach. Cieszyliśmy się z coraz szerszej dystrybucji, choć zdawaliśmy sobie sprawę, że dostrzegamy to głównie my sami – ludzie z branży i tzw. beergeekowie – informuje Marek Kamiński.

- To naturalne, że w kolejnym etapie piwa rzemieślnicze pojawiły się w sieciach hipermarketów i dyskontów. Tu dostrzegli je już nie tylko wtajemniczeni i świadomi piwosze, ale ludzie robiący codzienne zakupy, do tej pory pewnie nawet nie zdający sobie sprawy z piwnej rewolucji. To ważne dla browarów i całego środowiska, bo pozwala na dotarcie do nowych konsumentów, zaprezentowanie im polskich kraftów i przekonanie do tego typu piw. Biorąc pod uwagę skalę, nawet jeśli niewielki odsetek klientów dzięki temu przekona się do piw rzemieślniczych i zacznie ich szukać na własną rękę – całe ryzyko wejścia do sieci zwróci się z nawiązką. A zyskają na tym nie tylko browary, ale również sklepy specjalistyczne czy gastronomia - dodaje. 

- Być może też takie odarcie piw rzemieślniczych z aury ograniczonej dostępności leży u przyczyn emocji jakie budzą piwa kraftowe na półkach sklepów sieci handlowych. Trzeba jednak pamiętać, że sprzedaż w sieciach ma swoje ograniczenia i wymagania. Dlatego nie będą do nich trafiały wszystkie piwa z oferty browarów – informuje też Marek Kamiński.

I zaznacza, że po pierwsze, wiele browarów - zwłaszcza tych mniejszych - w ogóle nie zdecyduje się na współpracę z sieciami. Po drugie do sieci raczej nie trafią piwa limitowane, najbardziej poszukiwane, droższe – one zawsze będą dostępne w sklepach specjalistycznych i wybranych pubach czy restauracjach.

- Takich piw trzeba poszukać, trzeba na nie zapolować. Kupują je tylko najbardziej zaawansowani miłośnicy piwa i półki sieci handlowych nie będą dla „sztosów” właściwym miejscem - informuje.

- Można się więc spodziewać, że pogłębiać się będzie podział na krafty niszowe i bardziej „mainstreamowe”. Nie jest to bynajmniej zjawisko złe. Biorąc pod uwagę specyfikę klientów, w sieciach handlowych powinny dominować piwa codzienne, łatwiejsze w odbiorze, stanowiące dobry wstęp do świata kraftów i prezentujące ich przewagę nad tanimi piwami koncernowymi. A gdy już ktoś połknie tego bakcyla, to nie będzie miał problemu, żeby wybrać się do sklepu specjalistycznego, oferującego setki piw – ocenia Marek Kamiński.

Browar Kingpin to założony w 2014 roku rzemieślniczy browar kontraktowy. Browar działa także poza Polską eksportując swoje piwa na europejskie rynki i warząc w kooperacji z zagranicznymi browarami kraftowymi.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.