PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Browar Pinta i Dobra Palarnia Kawy wprowadzają na rynek nachmieloną kawę parzoną na zimno

Browar Pinta i Dobra Palarnia Kawy wprowadzają na rynek nachmieloną kawę parzoną na zimno fot. materiały prasowe Browaru Pinta
0 0

Z miłości do kawy i amerykańskich odmian chmielu powstała Hop Cold Brew, jedna z pierwszych dostępnych w Polsce w butelkach, nachmielonych kaw parzonych na zimno. Bezalkoholowy napój pobudzający jest owocem trwającej od kilku lat bliskiej współpracy rzemieślniczego Browaru PINTA i Dobrej Palarni Kawy z Krakowa

Największym atutem produktu jest jego naturalność i korzystny wpływ na zmęczony organizm. Ziarna kawy po wielogodzinnym moczeniu w zimnej wodzie dają napój o zbalansowanym, bogatym smaku i z niską goryczą. Ma on niższą niż kawy parzone na gorąco zawartość frakcji oleistej w tym drażniącego żołądek kwasu behenowego i kafestolu – podwyższającego „zły cholesterol” LDL. Jednocześnie kawa parzona na zimno ma wyższą zawartość kofeiny niż standardowy napój energetyczny. Oprócz tego taka kawa nie zmieni swojego smaku nawet po paru godzinach stania w szklance lub otwartej butelce.


- Na profil sensoryczny Hop Cold Brew składają się przyjemne cytrusy, wyczuwane w aromacie, delikatna kwasowość owoców leśnych pochodząca z kawy, długi pełny posmak cytrusów oraz duża przyjemna cielistość samego naparu – mówi Jakub Pospiszyl, barista, współwłaściciel Dobrej Palarni Kawy.

Do produkcji Hop Cold Brew została wykorzystana brazylijska kawa z regionu Carmo de Minas oraz dwie odmiany amerykańskiego chmielu: Columbus i Mosaic. Kofeina z kawy i antyoksydanty z chmielu działają pobudzająco i pomagają w regeneracji po wysiłku fizycznym lub intelektualnym. Napój ma bardzo zbliżone pH do tego jakie ma organizm człowieka, co sprawia, że może być pity nawet przez osoby z wrażliwymi żołądkami. Produkt składa się wyłącznie z wody, kawy i chmielu, dzięki czemu jest niskokaloryczny.

- Mało kto wie, że szyszki chmielowe i lupulina, czyli lepki, żółty proszek uzyskiwany z tych szyszek, mają liczne właściwości lecznicze. Na przykład zawarty w chmielu ksantohumol ma 4-krotnie większe właściwości antyoksydacyjne niż witamina C. Ponadto chmiel pomaga zwalczać wirusy, grzyby i bakterie – mówi Ziemowit Fałat, główny piwowar i współwłaściciel Browaru Pinta.

Największym rynkiem kawy typu cold brew są Stany Zjednoczone, gdzie w latach 2011-2016 jej sprzedaż wzrosła aż o 580%. Takie napoje można już spotkać w niektórych kawiarniach w Polsce i Europie, jednak jest to produkcja wyłącznie na własne potrzeby, a trwałość produktu wynosi zaledwie kilka dni. Dla porównania okres trwałości Hop Cold Brew to 6 miesięcy. Cały amerykański rynek „Ready To Drink Coffee” (gotowych produktów kawowych w butelkach i puszkach) wart jest już 2 miliardy dolarów i wg Mintel i Euromonitor International osiągnie wartość 3,6 mld dolarów do 2020 r. Cały rynek światowy będzie wtedy warty 18 mld dolarów.

Napój Hop Cold Brew jest dostępny w szklanych butelkach o pojemności 0,33 l. Wybrane kawiarnie w Krakowie będą go również oferować w wersji z kranu. Dystrybucja jest prowadzona przez Browar PINTA, a sprzedaż również przez internetowy sklep Dobrej Palarni Kawy i lokale Coffeece.

POLECANE

KOMENTARZE: (1)

+ DODAJ KOMENTARZ

pzdr 15-10-2018, 09:20:

Produkt jest tak słaby że to wstyd dla Browar Pinta.Bubel wypuszczony na rynek,strzeżcie się tego sy*u ..

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.