PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Browar Warka jako jeden z 8 browarów Grupy Heineken na świecie wyróżniony za TPM

Browar Warka jako jeden z 8 browarów Grupy Heineken na świecie wyróżniony za TPM fot. za grupazywiec.pl
0 0

Browar Warka dołączył do grona browarów nagrodzonych Srebrną Nagrodą TPM za pełne wdrażanie praktyk total productive management (TPM), dążąc do doskonalenia w obszarze jakości i zrównoważonego rozwoju. Na świecie w Grupie Heineken tylko osiem browarów może pochwalić się tym wyróżnieniem. Dwa z nich należą do Grupy Żywiec.

- Nagroda Silver TPM jest dla nas uznaniem ciągłych wysiłków całego zespołu, który każdego dnia pracuje nad doskonaleniem jakości warzenia  piwa, wprowadzaniem innowacyjnych rozwiązań, które poprawiają efektywność naszego browaru i przyczyniają się do ochrony środowiska, a pracownikom pozwalają na rozwój kompetencji. Browar Warka jest tzw. Center of Excellence co oznacza, że stanowimy w wielu obszarach wzór do naśladowania dla innych browarów i dzielimy się wiedzą – mówi Krzysztof Żyrek, dyrektor Browaru Warka.

Browary Grupy Żywiec systematycznie otrzymują nagrody „Doskonałość TPM” za najbardziej efektywne rozwiązania produkcyjne ukierunkowane na doskonalenie jakości oraz zrównoważonego rozwoju i zajmują czołowe miejsca w rankingach Grupy Heineken. W tym roku srebrnym wyróżnieniem może pochwalić się Browar w Warce, który kładzie ogromny nacisk m.in. na kwestie odpowiedniego podejścia do pracowników oraz ich bezpieczeństwa i ochrony środowiska naturalnego.

W ciągu 7 lat (2010-2017) browar warecki zredukował zużycie wody o 7%. Tylko w 2016 roku, oszczędności równały się objętości 26 basenów olimpijskich. Innym kluczowym obszarem jest redukcja śladu węglowego. W 2017 roku browar zredukował emisję CO2 do 2,83kg CO2 /hl, między innymi dzięki, ograniczeniu zużycia materiałów wykorzystywanych do produkcji opakowań. Dzięki zmniejszeniu tzw. krawatek na butelkach piw Warka, oszczędzono ponad 2 mln m2 papieru, co odpowiada wielkości 284 boisk piłkarskich.

To nie koniec zmian, które korzystnie wpływają na środowisko. Browar zmniejszył także zużycie energii elektrycznej (10% względem 2011 roku), energii cieplnej (o 23% względem 2011 roku).

Filozofia zarządzania przez TPM została wdrożona w Grupie Żywiec już kilkanaście lat temu. Dzięki temu browary Grupy Żywiec należą do najbardziej efektywnych i przyjaznych środowisku tego typu zakładów na świecie.

Grupa Żywiec to jeden z czołowych producentów piwa w Polsce posiadający najszersze portfolio 13 styli piwnych, 12 marek i ponad 40 produktów. Marką flagową firmy jest Żywiec – jedno z najpopularniejszych polskich piw eksportowych, sprzedawane za granicą od ponad stu lat. Do najsilniejszych marek spółki należą też: Heineken, Warka i Tatra. Ważną część oferty Grupy Żywiec stanowią piwa regionalne: Królewskie (Polska centralna), Leżajsk (południowo-wschodnia) i Specjal (północna), Brackie. Spółka prowadzi również sprzedaż zagranicznych piw specjalnych (Desperados) oraz polskich piw specjalnych (Żywiec Porter, Żywiec Białe, Żywiec APA, Żywiec Saison, Żywiec Amerykańskie Pszeniczne, Warka Radler,).

Firma powiązana jest z Grupą Heineken. W 2017 roku Grupa Żywiec sprzedała 11,2 mln hektolitrów piwa warzonego w pięciu browarach, tj. w Warce, Elblągu, Leżajsku oraz Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu i Browarze Zamkowym Cieszyn.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!