PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Comarch - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu www.nagel-group.com - partner portalu sniezka - partner portalu

Nastał czas grzańców

Nastał czas grzańców fot. Shutterstock
0 0

Grzane wina i miody pitne tworzą nastrój, gdy za oknem zimno. Polacy lubią ciepłe trunki, a producenci rozwijają swoje portfolia, by urozmaicić i wzbogacić wrażenia swoich konsumentów. O jakości i popularności polskich grzańców świadczy znikomy udział zagranicznych produktów na polskim rynku i obserwowany wzrost eksportu krajowych wyrobów – wskazuje Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa.

ZP PRW zwraca też uwagę na ważne branżowe przejęcie, bo właściciela zmieniła w tym roku wiodąca marka win grzanych. Firma Jantoń po tegorocznym przejęciu marek PWI Vinfort stała się właścicielem dwóch największych marek w segmencie win grzanych: Grzaniec Galicyjski i Zbójeckie Grzane.

Niedawno rozpoczął się najbardziej intensywny okres pod względem sprzedaży alkoholu, który w dużej mierze wpływa na roczne wyniki branży winiarskiej. Analizując wyniki z tego okresu na przestrzeni kilku minionych lat, szacuje się, że sprzedaż w okresie listopadowo-grudniowym w tym roku może osiągnąć wynik nawet o 30 proc. wyższy w porównaniu z pozostałymi miesiącami.

ZP PRW wskazuje, że okres jesienno-zimowy, a w szczególności okołoświąteczny, to bez wątpienia czas alkoholi grzanych. Wina i miody pitne w wersji grzańców z roku na rok cieszą się w Polsce coraz większą popularnością.

Glühwein od lat rozgrzewa Austriaków na górskich stokach. Jest symbolem świątecznych jarmarków i w Austrii nieodłącznie kojarzy się z Bożym Narodzeniem. Glögg to grzane wino, wywodzące się ze Szwecji, popularne w całej Skandynawii oraz w Finlandii i w Estonii.

Polska ma za to swojsko brzmiącego grzańca i grzane miody pitne. Co więcej, rynek rodzimych produktów jest bardzo rozwinięty na tle innych krajów europejskich a trend jest taki, że to polskie grzańce zdobywają eksportowe półki. Udziały zagranicznych produktów, takich jak glühwein, są u nas znikome i spadają - co tylko potwierdza siłę polskiego grzańca.

- Konsument docenia dziś w szczególności jakość produktu. Potwierdzeniem tego jest Grzaniec Galicyjski, który jest liderem rynku i wyznacznikiem najwyższej jakości. W segmencie win grzanych kluczową rolę odgrywają zasadniczo dwie marki – wspomniany Grzaniec Galicyjski z ponad 50 proc. udziałem w rynku oraz Zbójeckie Grzane z ponad 30 proc. udziałem – mówi Jakub Nowak, prezes firmy Jantoń.

Jantoń posiada obecnie w portfolio dwie największe, wymienione wyżej, marki win grzanych - Grzaniec Galicyjski i Zbójeckie Grzane. Dzięki tegorocznemu przejęciu firma stała się liderem tego segmentu i będzie wyznaczać innym kierunek dalszego rozwoju.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!