PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Szef Kompanii Piwowarskiej: Konsumenci nie piją więcej, ale piją lepiej i tu widzimy szansę na rozwój

Szef Kompanii Piwowarskiej: Konsumenci nie piją więcej, ale piją lepiej i tu widzimy szansę na rozwój Andrew Highcock, prezes Kompanii Piwowarskiej, fot. materiały prasowe
0 0

Pozytywnym zjawiskiem jest dla nas fakt, że konsumenci coraz częściej sięgają po piwa premium, nie piją więcej, ale piją lepiej i tu widzimy szansę na rozwój kategorii w wymiarze wartościowym – powiedział w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Andrew Highcock, prezes Kompanii Piwowarskiej.

Andrew Highcock ocenił rynek piwa w Polsce, doceniając przy tym rozwój małych browarów. 

– Rynek piwa w Polsce to rynek dojrzały, nasycony i bardzo konkurencyjny. Mocną pozycję mają na nim duże firmy piwowarskie. Równolegle intensywnie rozwijają się małe browary - rzemieślnicze, restauracyjne i kontraktowe - przez co rynek staje się dużo bardziej zróżnicowany. Jednocześnie obserwujemy dużą konkurencję cenową – tłumaczył prezes Kompanii Piwowarskiej.

Andrew Highcock odniósł się także do problemów, z którymi musi borykać się branża piwna. Jednym z nich jest wprowadzenie zakazu reklamy piwa, co zdaniem sternika Kompanii Piwowarskiej nie sprawi, że alkohol będzie spożywany w sposób bardziej odpowiedzialny.

– Wśród wyzwań, z którymi musi mierzyć się branża, jest wprowadzone niedawno ograniczenie handlu w niedzielę. Kolejną istotną dla nas kwestią jest możliwość ograniczania  sprzedaży alkoholu po godzinie 22. Musimy również brać pod uwagę możliwe zagrożenia wynikające z ewentualnego wprowadzenia zakazu reklamy piwa. Jako branża uważamy, że zakaz reklamy nie jest rozwiązaniem, które sprawi, że alkohol będzie spożywany w sposób bardziej odpowiedzialny. Szkodliwa i ryzykowna konsumpcja alkoholu to problem, który dotyczy zaledwie 7 proc. polskiego społeczeństwa. Ta grupa powinna być objęta specjalistyczną opieką i pomocą za pośrednictwem programów edukacyjnych, jak te, które są prowadzone na innych rynkach. Oczywiście czas pokaże, w jaki sposób te wyzwania wpłyną na rynek piwa jako taki – ocenił Andrew Highcock.

Z kolei wśród pozytywnych zjawisk prezes Kompanii wskazał rosnące zainteresowanie piwami premium.

– Pozytywnym zjawiskiem jest dla nas fakt, że konsumenci coraz częściej sięgają po piwa premium, nie piją więcej, ale piją lepiej i tu widzimy szansę na rozwój kategorii w wymiarze wartościowym – stwierdził Andrew Highcock.

Czytaj więcej w "Strefie Premium": Szef Kompanii Piwowarskiej: Konsumenci coraz częściej sięgają po piwa premium, mocno skupimy się na tej kategorii (wywiad)

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.