PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

PARTNER SERWISU
partner serwisu

7 trendów napędzających innowacje i konsumpcję

7 trendów napędzających innowacje i konsumpcję fot. shutterstock
0 0

Jak informuje portal Foodnavigator.cm, Givaudan, szwajcarski producent substancji zapachowych do kosmetyków i aromatów spożywczych, przyprowadził badanie w 25 krajach, aby zidentyfikować zmiany społeczne, technologiczne, gospodarcze i polityczne, które nastąpią w najbliższym czasie i jak one wpłyną na społeczeństwo. Analizę wzbogacono wywiadami z ekspertami konsumenckimi, socjologami żywności i szefami kuchni.

Wyszukane tożsamości

Według Givaudan rosnąca ingerencja technologii, mediów społecznościowych w ludzkie życie sprawia, że ci decydują się na bardziej wyszukane sposoby przedstawiania siebie. Przekłada się to m.in. na wybory żywieniowe konsumentów, w tym szukanie nowych bardziej egzotycznych smaków, którymi warto dzielić się w mediach społecznościowych.

Warstwowe Wellness

Według badania konsumenci wykorzystują dziedzictwo i zaawansowane technologicznie rozwiązania, aby zająć się kwestiami fizycznymi, umysłowymi. Emocjonalne i duchowe aspekty dobrego samopoczucia oraz trend na zdrowy tryb życia napędzają popyt konsumentów na żywność funkcjonalną.

Budowanie relacji

Zdaniem Givaudan zapotrzebowanie na relacje społeczne i połączenie między ludźmi ciągle wzrasta, mimo że ci stają się coraz bardziej mobilni i niezależni. W odpowiedzi na różnego rodzaju przywiązanie firmy reagują ofertą z produktami, podkreślając przy tym ich dziedzictwo kulturowe, rzemiosło i pochodzenie. Przekłada się to na popyt na autentyczne smakołyki i metody gotowania.

Dostosowane oczekiwania

Odkrycie skali poprzez dostarczanie spersonalizowanych produktów konsumentom to nowe wyzwanie dla producentów. – Postęp technologiczny pozwoli konsumentom na kwantyfikację i przekazanie swoich potrzeb, umożliwiając zaufanym markom dostarczanie najbardziej odpowiednich rozwiązań dla swoich klientów, także w segmencie spożywczym – analizuje Givaudan.

Totalna rozkosz

Według Givaudana konsumenci szukają w jedzeniu wielozmysłowych doznań smakowych. Ma to przełożenie na coraz częściej wybierane przez konsumentów wyszukane składniki i egzotyczne smaki.

Świadomość ryzyka 

Jak wynika z analizy, wśród konsumentów zmniejsza się zaufanie do producentów z sektora spożywczego. – Konsumenci pragną przejrzystej, autentycznej komunikacji z markami, aby mieć pełną świadomość odnośnie kupowanych produktów. Konsumenci chcą wiedzieć, że dokonują właściwego wyboru dla siebie i swoich rodzin. Powoduje to zwiększone zainteresowanie naturalną, ekologiczną i zrównoważoną żywnością, przejrzystymi etykietami i minimalnie przetworzonym jedzeniem – informuje Givaudan.

Samodoskonalenie

Konsumenci niemal na każdym kroku pragną samodoskonalenia i rozwoju, stąd też są coraz bardziej otwarci na eksperymenty. Wraz z postępem technologii ludzie będą mieli dostęp do większej liczby narzędzi, które pomogą im idealnie zaspokoić swoje potrzeby żywieniowe. Ten trend prowadzi konsumentów do poszukiwania funkcjonalnej żywności, które jednocześnie nasyci głód, zmysły i będzie odkryciem nowych smaków.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Możliwość komentowania została tymczasowo wyłączona.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.