PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

PARTNER SERWISU

Badanie: Polacy ufają zagranicznym sklepom internetowym

Badanie: Polacy ufają zagranicznym sklepom internetowym Fot. shutterstock
0 0

Zachowania zakupowe Polaków potwierdzają, że granice w e-handlu coraz bardziej się zacierają. Ponad połowa kupujących online ufa zagranicznym sprzedawcom w takim samym stopniu, jak krajowym – wynika z badania wykonanego na zlecenie PayU. Najpopularniejszym kierunkiem e-zakupów transgranicznych są Chiny. Polscy internauci kupują za granicą ubrania, elektronikę i biżuterię.

41% osób, które robią zakupy w sieci, skorzystało z oferty zagranicznych sklepów i serwisów internetowych w ciągu ostatnich 6 miesięcy. 59% z nich dokonuje takiej transakcji co najmniej raz w miesiącu. Najpopularniejsze kierunki zakupowe wskazują, że w e-handlu odległości i granice nie są barierami. Polacy najczęściej kupują w Chinach, co wynika z dużej popularności AliExpress. Azjatycką platformę sprzedażową zna 73% badanych, którzy robią e-zakupy za granicą. Poza Chinami, chętnie wybierane są także sklepy internetowe z Niemiec (29%), Wielkiej Brytanii (29%) i Stanów Zjednoczonych (20%). 

85% badanych uważa bezpieczeństwo za najważniejszą cechę transakcji w zakupach transgranicznych. Biorąc pod uwagę, że 53% osób, które kupują w sieci, ufa zagranicznym sklepom w takim samym stopniu, jak tym krajowym, można wnioskować, że zagraniczni sprzedawcy dobrze radzą sobie ze spełnieniem tego wymagania. Jedną z gwarancji bezpieczeństwa jest dla konsumentów możliwość skorzystania ze znanego sposobu płatności, np. PayU. Kupujący z Polski najchętniej płacą w zagranicznych sklepach internetowych szybkim przelewem za pośrednictwem operatora (35% wskazań) lub kartą (34,6% wskazań).

Kupując w zagranicznych e-sklepach Polacy szukają przede wszystkim unikalnych produktów, które są niedostępne w kraju. Do zakupów transgranicznych skłaniają ich także atrakcyjne ceny i szeroki asortyment. Jak wynika z badania PayU, w zagranicznych sklepach internetowych polscy e-konsumenci wydają średnio 1 282 zł miesięcznie. Najchętniej kupują ubrania (42%) – to najpopularniejszy wybór w każdej grupie wiekowej. Na drugim miejscu plasuje się drobna elektronika (24%) i biżuteria, w tym zegarki (24%).

Badanie zwyczajów zakupowych polskich e-konsumentów w zagranicznych sklepach i serwisach internetowych „Cross-border e-commerce” zostało przeprowadzone przez firmę badawczą SW Research, na zlecenie PayU. Badanie przeprowadzano metodą CAWI na grupie 1 250 respondentów w październiku 2017 r.

 

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.