PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Carrefour na EEC 2018: Internet otwiera przed detalistami nowe możliwości, ale to klient jest w centrum uwagi

Carrefour na EEC 2018: Internet otwiera przed detalistami nowe możliwości, ale to klient jest w centrum uwagi Bożena Nawara-Borek, dyrektor ds. e-commerce w Carrefour Polska, fot. PTWP
0 0

– Budowanie biznesu e-grocery z niskiego pułapu wymaga innowacji, bo mamy tu do czynienia nie tylko ze sprzedażą produktów spożywczych, ale i usługi, dlatego nie jest to łatwy rynek. Jesteśmy graczem multiformatowym, ale chcemy się realizować jako sieć omnikanałowa. W tym modelu to klient jest w centrum uwagi i ma dać nam odpowiedź, jak chce kupować przez internet i jaką formę dostawy preferuje – mówiła Bożena Nawara-Borek, dyrektor ds. e-commerce w Carrefour Polska w trakcie debaty ,,Rewolucja w handlu", która odbyła się podczas X Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

– Pod koniec ubiegłego roku wdrożyliśmy platformę Marketplace. Cel był jasny – dać więcej klientowi. Obsługa i szerokość oferty są tymi czynnikami, którymi możemy zawojować rynek. Marektplace to właśnie nasz ukłon w stronę konsumentów. W sklepach Carrefour nie mamy szerokiej oferty non-foodowej - przestrzeń sprzedaży jest ograniczona. Internet otwiera przed detalistami nowe możliwości. W naszym modelu Marketplace weryfikujemy i wybieramy partnerów, selekcjonujemy ofertę, chcemy trzymać wysoki poziom doświadczenia zakupowego – tłumaczy Bożena Nawara-Borek.

Carrefour jest pionierem innowacji na polskim rynku sieci spożywczych. – Rozwijamy e-grocery w Warszawie, a docelowo będziemy to robić także w innych miastach. To klient wybiera rodzaj dostawy. W stolicy proponujemy opcję dostawy do domu, coolomaty, click&collect, testujemy rozwiązanie drive (podjechanie samochodem po przygotowane już zamówienie - przyp.red.). W zeszłym roku wdrożyliśmy usługę SąSiatki. To nasza odpowiedź na trend sharnig economy – klienci mogą komuś zrobić i dostarczyć  zakupy. Cały czas szukamy nowych dróg, by uczynić zakupy bardziej wygodnymi. Między innymi po to otworzyliśmy w marcu ubiegłego roku Retail Lab. To przestrzeń do współpracy i rozwoju start-upów ze świetnymi pomysłami. My się nimi inspirujemy i wspomagamy ich realizację. Testujemy m.in. wózek połączony z kasą samoobsługową, rozwijamy w Warszawie usługę Scan&Go,  chcemy wdrożyć w przyszłości rozwiązanie typu Scan&Home, umożliwiające klientowi stworzenie wirtualnego koszyka. Wspólnie z Express Delivery pracujemy nad aplikacją dotyczącą tzw. ostatniej mili – wyjaśnia dyrektor ds. e-commerce w Carrefour Polska.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!