PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu www.nagel-group.com - partner portalu

PARTNERZY SERWISU

Chiński koncern Alibaba najcenniejszą firmą Azji

Chiński koncern Alibaba najcenniejszą firmą Azji fot. shutterstock
0 0

Chiński koncern Alibaba poinformował w piątek, że dzięki ostatniej zwyżce akcji na nowojorskiej giełdzie stał się najwyżej wycenianą firmą Azji. Wartość koncernu szacowana jest na ponad 360 mld dolarów.

Alibaba przegoniła dotychczasowego lidera w Azji, koncern Tencent o 8,4 proc. wartości. Było to możliwe dzięki wzrostowi cen akcji o 13,3 proc. do rekordowego poziomu 142,3 dolarów. Koncern dodał dzięki temu 42 mld dolarów do swojej kapitalizacji.

Firma jest notowana na nowojorskiej giełdzie od połowy września 2014 r. Wówczas w ofercie publicznej (tzw. IPO) Alibaba pozyskała 21,8 mld USD, co plasuje ją na pierwszym miejscu wśród największych debiutów w historii amerykańskiej giełdy. Cena emisyjna akcji firmy wyniosła 68 USD. Podczas debiutu osiągnięto cenę 92,70 USD za akcję, o 36 proc. więcej niż wynosiła cena akcji w IPO.

Szef koncernu Jack Ma był członkiem chińskiej delegacji na tegoroczne, 47. Światowe Forum Ekonomiczne w Davos, na którym pierwszy raz w historii pojawił się prezydent Chin Xi Jinping.

Ostatnie wzrosty ceny akcji Alibaby były spowodowane optymistyczną prognozą koncernu na rok fiskalny 2018 r., podczas którego sprzedaż może wzrosnąć o 10 proc. Czyli więcej niż przewidywano, do poziomu 49 proc. wobec ub.r. Według dziennika "South China Morning Post", należącego od grudnia 2015 r. do koncernu, powodem dodatkowych zysków są wcześniejsze trafione inwestycje w nowe branże informatyczne jak cloud computing i cyfrowa rozrywka.

Dyrektor finansowa Alibaby Maggie Wu przyznaje, że optymistyczne prognozy dotyczące firmy łagodzą obawy o kondycję zwalniającej chińskiej gospodarki. Koncern ma wciąż dysponować dalszym potencjałem rozwoju, ponieważ zapewnia swoim odbiorcom coraz szersze spektrum usług.

Dziennik twierdzi, że Alibaba zamierza poszerzyć zakres klientów, na podstawie których wypracowuje zysk.

"Pomimo rosnącej skali kontynuujemy zwiększanie przychodów" - dodaje Wu. "Potencjalne przychody zostaną uwiarygodnione osobistym pojawianiem się sprzedawców i klientów, a my mamy zaufanie, że osiągniemy je w oparciu o dane i technologię, którą dysponujemy" - dodaje dyrektor finansowa.

Alibaba intensywnie rozwija w ostatnich latach segment cloud computingu wzorując się na rozwiązaniach amerykańskiego konkurenta, Amazon i jego platformy AWS. Nowy segment odpowiada obecnie za 5 proc. przychodów Alibaby i jest najszybciej rosnącą częścią koncernu.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!