PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Crédit Agricole - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Co czeka handel elektroniczny w Polsce w 2018 roku?

Co czeka handel elektroniczny w Polsce w 2018 roku? fot. shutterstock
0 0

Aby utrzymać wzrost w 2018 roku, polscy przedstawiciele biznesu e-commerce powinni obserwować rozwój nowych technologii, a także przygotować się na zmiany regulacyjne i rosnące oczekiwania klientów - mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, menedżer PayU w Polsce.

Handel elektroniczny jest dziś dynamicznie rozwijającą się branżą polskiej gospodarki. Prognozuje się, że do 2020 roku wartość tego sektora ma wzrosnąć do 63 mld złotych.

Z badań przeprowadzonych przez firmę PayU wynika, że 83 proc. polskich internautów decyduje się na zakupy w internecie przede wszystkim ze względu na dowolność czasową w ich robieniu i brak kolejek. Zdaniem menedżera PayU w Polsce, Pieńkowskiej-Olczak, wprowadzenie ustawy zakazującej handlu w niedzielę, która wejdzie w życie w marcu bieżącego roku, będzie dla branży e-commerce otwarciem na nowe możliwości rozwoju.

"E-sklepy zyskają idealną okazję, by przyciągnąć dotychczasowych klientów galerii handlowych, którzy na zakupy wybierają się najczęściej w weekendy. Z drugiej strony, dla sklepów tradycyjnych, dotychczas nieobecnych w internecie, zmiany w prawie mogą okazać się dodatkową motywacją do rozważania uruchomienia nowego kanału sprzedaży" - mówi ekspertka.

Rok 2018 przyniesie również handlowi elektronicznemu wyzwanie z dziedziny prawa ochrony danych osobowych, jakim jest wdrożenie w Polsce Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych (RODO) z dniem 25 maja. Firmy zobowiązane będą od tego czasu do prowadzenia rejestru czynności przetwarzania danych osobowych, a także informowania swoich klientów o profilowaniu ich na podstawie informacji o nich, oraz celach przetwarzania danych osobowych. W praktyce oznacza to, że wiele sklepów internetowych będzie musiało zmodyfikować swoje regulaminy.

Zdaniem Pieńkowskiej-Olczak, wykorzystanie nowych technologii takich, jak sztuczna inteligencja czy rozszerzona rzeczywistość stanie się dostępne również dla mniejszych graczy rynku handlu elektronicznego. Pozwoli to na większą personalizację oferty handlowej, a także analizę zachowań konsumenckich. "Podmioty, które chcą być konkurencyjne na rynku, powinny w 2018 roku zwrócić szczególną uwagę na działania marketingowe oparte na tych nowoczesnych technologiach" - mówi Pieńkowska-Olczak. 

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.