PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Crédit Agricole - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Czy w sieciach handlowych rośnie popularność żywności azjatyckiej?

Czy w sieciach handlowych rośnie popularność żywności azjatyckiej? Fot. shutterstock
0 0

Polacy lubią azjatycką kuchnię, chętnie chodzą do barów i restauracji na sushi, ramen czy pad thai. Czy zamiłowanie Polaków do azjatyckiego jedzenia przekłada się również na zainteresowanie konsumentów azjatyckimi produktami spożywczymi w sieciach handlowych?

- Jednym z ciekawszych regionów, który dostarcza wielu inspiracji markom spożywczym, są rynki azjatyckie. Gastronomia już od jakiegoś czasu odczuwa aktywny rozwój, mówiąc o miejscach promujących kuchnię i dania w stylu azjatyckim – tłumaczy Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst w firmie Mintel.

Daniel Brzeziński, współwłaściciel cateringu dietetycznego BioBistro również zauważa, że ludzie lubią egzotykę, lubią kuchnię Azji, kuchnię japońską, kuchnię Bliskiego Wschodu, gdzie jest mnóstwo przypraw, różnych tekstur i smaków.  

Jak przyznaje Wiktoria Górecka, wykładowca Food Studies na SWPS, autorka bloga Pyza Made in Poland, ekspert kuchni azjatyckich, już od początku lat 90. restauracje i bary oferujące sushi oraz dania ciepłe cieszą się w Polsce dużą popularnością. - Polacy rozsmakowali się w sushi do tego stopnia, że chętnie zamawiają je do domu i pracy – nie tylko z restauracji, lecz także z delikatesów czy sklepów dyskontowych – mówi. 

Czy trend na azjatycką kuchnię, który panuje w gastronomii, ma swoje odzwierciedlenie na sklepowych półkach?

- Zauważamy dynamiczny rozwój oferty przede wszystkim produktów kuchni tajskiej, ale też chińskiej i japońskiej. Klienci poszukują przede wszystkim artykułów stanowiących bazę konkretnych dań - gotowe pasty, sosy, makarony czy mleczko kokosowe. Popularnością cieszą się również produkty uzupełniające – sos rybny, orientalne przyprawy, liście kafiru - informuje Carrefour.  

Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska tłumaczy, że tydzień azjatycki jest w Lidlu bardzo popularny. - Klienci poszukują oryginalnych smaków i produktów. Korzystają chętnie także z przepisów kuchni azjatyckiej, które znajdują się na stronie KuchniaLidla.pl - mówi.

Jakub Jurkowski, dyrektor kategorii w dziale zakupów Jeronimo Martins Polska tłumaczy, że Biedronka już od wielu lat przygotowuje oferty czasowe dedykowane kuchniom całego świata. - Obserwujemy, że taki asortyment cieszy się coraz większym zainteresowaniem klientów, również w przypadku produktów typowych dla kuchni indyjskiej, chińskiej, wietnamskiej, koreańskiej, tajskiej, czy filipińskiej - mówi.

Pełny tekst pt. "Od gastronomii do sieci handlowych: Trend na azjatycką żywność" w strefie premium.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.