PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

DM mBank: Zakaz handlu w niedziele nie obniży sprzedaży spółek handlowych, może wpłynąć na restauracje

DM mBank: Zakaz handlu w niedziele nie obniży sprzedaży spółek handlowych, może wpłynąć na restauracje fot. shutterstock.com
0 0

Zdaniem analityków DM mBank, zakaz handlu w niedziele nie powinien mieć dużego wpływu na sprzedaż spółek z segmentu handlu spożywczego, ponieważ niedziela ma niski udział w tygodniowej sprzedaży, a popyt powinien szybko dostosować się do zmian. W przypadku spółek restauracyjnych, jak AmRest, zamknięcie centrów handlowych w niedziele może mieć lekko negatywny wpływ na sprzedaż.

Zdaniem analityków, wprowadzenie zakazu handlu w niedzielę początkowo może mieć negatywny wpływ na sprzedaż porównywalną spółek odzieżowych i obuwniczych. W średnim terminie popyt powinien zostać dostosowany, a spółki powinny uzyskać korzyści po stronie kosztów SG&A (koszty ogólne sprzedaży i administracji), dzięki dostosowaniu harmonogramów pracy.

- Zamknięcie centrów handlowych w niedzielę może mieć lekko negatywny wpływ na biznes restauracyjny AmRest w Polsce (według naszych szacunków około 50 proc. restauracji spółki znajduje się w centrach handlowych, a negatywny efekt zamknięcia restauracji w co drugą niedzielę wyniósłby 1,1 proc. sprzedaży AmRest) – oceniają analitycy DM mBanku.

- Ograniczenie handlu powinno mieć niski wpływ na sprzedaż spółek z handlu spożywczego, gdzie niedziela stanowi niski udział w tygodniowej sprzedaży, a popyt powinien się szybko dostosować. Niedziela w sektorze spożywczym jest dniem, który w wielu przypadkach nie generuje zysku - dodają.

Więcej na dlahandlu.pl.

 

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!