PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

PARTNERZY SERWISU

E-commerce w 2018 roku: Nowe przepisy, handel transgraniczny, chatboty i m-commerce

E-commerce w 2018 roku:  Nowe przepisy, handel transgraniczny, chatboty i m-commerce Fot. shutterstock
0 0

E-commerce to dynamicznie rozwijająca się branża polskiej gospodarki, której wartość do 2020 roku ma wzrosnąć do 63 mld zł. Aby utrzymać tendencję wzrostową w 2018 roku, polscy e-sprzedawcy powinni obserwować rozwój najnowszych technologii, przygotować się na zmiany regulacyjne oraz dostosować swoją ofertę do coraz bardziej wymagających klientów - informuje Joanna Pieńkowska-Olczak, Country Manager PayU w Polsce.

1.    Zakaz handlu w niedziele i nowe przepisy unijne 

- Z naszych badań wynika, że 83% polskich internautów wybiera zakupy online głównie ze względu na możliwość ich zrobienia o dowolnej porze oraz brak kolejek. Ustawa zakazująca handlu w niedzielę, która wejdzie w życie już w marcu, otwiera dla branży e-commerce nowe możliwości rozwoju. E-sklepy zyskają idealną okazję, by przyciągnąć dotychczasowych klientów galerii handlowych, którzy na zakupy wybierają się najczęściej weekendy. Z drugiej strony, dla sklepów tradycyjnych, dotychczas nieobecnych w internecie, zmiany w prawie mogą okazać się dodatkową motywacją do rozważenia uruchomienia nowego kanału sprzedaży. Jakkolwiek sprawy się potoczą, skutki zawsze będą pozytywne dla wzrostu handlu elektronicznego w Polsce - prognozuje Joanna Pieńkowska-Olczak, Country Manager PayU w Polsce.

Dodaje, że w 2018 roku polskie e-sklepy będą musiały także dostosować się do nowych przepisów unijnych. Chodzi przede wszystkim o RODO, czyli rozporządzenie UE o ochronie danych osobowych, które zacznie obowiązywać w Polsce od 25 maja 2018 r. Na firmy zostanie nałożone m.in. zobowiązanie do prowadzenia rejestru czynności przetwarzania danych osobowych, informowania klientów o profilowaniu danych oraz w jakim celu dane te są przetwarzane. W związku z tym wszystkie e-sklepy czeka modyfikacja ich regulaminów. 

2.    E-commerce bez granic

Według Joanny Pieńkowskiej-Olczak w 2018 roku polski e-handel będzie podążał za globalnym trendem, jakim jest rozwój handlu transgranicznego. Polacy będą coraz częściej kupować w zagranicznych sklepach internetowych, w których szukają tańszych towarów, jak również unikalnych lub trudno dostępnych produktów. Ważnym  kierunkiem zakupowym są dla internautów Chiny, o czym świadczy m.in. popularność platformy AliExpress w naszym kraju. Według nieoficjalnych danych co miesiąc odwiedzą ją nawet kilka milionów osób. Warto jednak pamiętać, że oferta polskich e-sprzedawców jest również atrakcyjna dla zagranicznych klientów, przede wszystkim ze względu na wysoką jakość produktów oraz korzystne ceny. Dlatego polskie sklepy internetowe powinny w jak największym stopniu otworzyć się na obcokrajowców. Duże znaczenie ma w tym przypadku wybór zaufanego dostawcy płatności, który będzie wspierać sprzedaż zarówno na poziomie lokalnym, jak i międzynarodowym. 

3.    Sztuczna inteligencja nie tylko dla wielkich graczy 

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!