PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

PARTNER SERWISU

E-handel słabo stara się o wieś. A tam zaczyna się poważna rewolucja

E-handel słabo stara się o wieś. A tam zaczyna się poważna rewolucja fot. materiały prasowe
0 0

Najpopularniejszym miejscem robienia regularnych zakupów na wsiach wciąż są sklepy stacjonarne – 59% wskazań. Następnie respondenci wymieniają kanał mobilny – 22%, social media – 17%, a dopiero potem serwisy internetowe – 15%. Według części ekspertów, sprzedawcy powinni mocno zainteresować się tą grupą konsumentów. Jej oczekiwania wobec jakości i różnorodności produktów stale rosną, co jest związane z bogaceniem się i ze zmianą stylu życia - informuje MondayNews.

Tymczasem e-handel nie ma nigdzie tak niskiego udziału, jak na obszarach wiejskich. Dla porównania, w najmniejszych miastach, poniżej 20 tys. ludności, aż 52% badanych systematycznie kupuje artykuły w sklepach online. Z kolei w największych aglomeracjach, liczących powyżej 500 tys. mieszkańców, deklaruje to 44%.

Jak informuje MondayNews w badaniu, zleconym przez Grupę AdRetail i operatora systemu BLIK, internauci odpowiadali na pytania wielokrotnego wyboru. I tak w miastach poniżej 20 tys. mieszkańców regularne zakupy w sklepach stacjonarnych wskazało 57% respondentów, w serwisach internetowych – 52%, przez aplikacje i strony mobilne – 15%, a w social mediach – 21%. Z kolei w ośrodkach, liczących już 20-50 tys. ludności, tradycyjne placówki wymieniło – 51% badanych, e-sklepy – 42%, m-commerce – 36% i media społecznościowe – 21%. Warto też dodać, że w aglomeracjach, mających 50-100 tys. obywateli, 48% wskazań miały fizyczne sklepy, a internetowe – 37%. Kanał mobilny zadeklarowało tam – 23% osób, a media społecznościowe – 27%.

– Można zauważyć, że sklepy stacjonarne są najpopularniejszym miejscem robienia regularnych zakupów wśród internautów, bez względu na wielkość miejsca zamieszkania. Najbardziej widać to w średnich miastach, liczących 100-200 tys. mieszkańców, a potem na wsiach. Na obszarach wiejskich znajduje się najmniej punktów sprzedaży, ale pełnią one ważną lokalną rolę. To swoiste ośrodki życia społecznego – komentuje Norbert Kowalski, Dyrektor Zarządzający w Grupie AdRetail.

W miastach, w których żyje 100-200 tys. osób, placówki hadlowe wymieniło 68% badanych, serwisy online – 50%, kanał mobilny – 35%, zaś social media – 22%. Na obszarach zamieszkałych przez 200-500 tys. ludzi sklepy stacjonarne wskazało – 58%, a internetowe – 51%. Regularne robienie zakupów poprzez m-commerce zadeklarowało 36%, a przez media społecznościowe – 30%. Z kolei w największych polskich metropoliach klasyczne punkty sprzedaży preferuje – 48% internautów, serwisy internetowe – 44%, aplikacje i strony mobilne – 29%, a social media – 20%.

– W mojej opinii, konsumenci kupują tam, gdzie jest im wygodniej oraz w miejscach, które dają im dostęp do określonego asortymentu. W miastach wybór marek w sklepach stacjonarnych jest szeroki. Zupełnie inaczej jest na wsiach. Przewiduję, że już w przeciągu najbliższych 5 lat mieszkańcy najmniejszych miejscowości przestawią się na handel elektroniczny ze względu na rosnące wymagania wobec luksusowych artykułów, nieosiągalnych w lokalnych placówkach. To będzie dotyczyło głównie ubrań, elektroniki i elementów wyposażenia wnętrz – prognozuje Katarzyna Czuchaj-Łagód, Dyrektor Zarządzająca w firmie badawczej Mobile Institute.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.