PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

EEC 2018: Zbliża się koniec e-commerce? Zmierzamy do omnichannel

EEC 2018: Zbliża się koniec e-commerce? Zmierzamy do omnichannel fot. materiały prasowe PTWP
0 0

Za 5 lat przestaniemy mówić o e-commerce, bo być może to pojecie przestanie funkcjonować. Zmierzamy do omnichannel, czyli rzeczywistości w której mamy wiele punktów styku z towarem czy sklepem. Klienta trzeba pozyskiwać, doceniać i nagradzać, to będzie oczywiste - mówił Jacek Palec, prezes zarządu bdsklep.pl, w trakcie debaty ,,Zarządzania informacją... dźwignią handlu", która odbyła się w ramach X Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

- Jako bdsklep.pl handlujemy najbardziej dostępnym towarem, ale produkty FMCG przeszły dużą ewolucję wraz z ekspansją dyskontów, które zmieniły oblicze handlu spożywką. Mamy wysyp artykułów marki własnej, a producenci tracą skale. Z tym zjawiskiem zmagają się nawet giganci, tacy jak np. Procter&Gamble. Cios ich marce Papmers zadały pieluchy marki własnej Biedronki. Niektóre markowe produkty będzie łatwiej kupić w internecie - przewiduje Jacek Palec.

W ostatnim czasie bdsklep.pl zainwestował w przebudowę strony, badania klientów, automatyczne systemy personalizacji. - Sprzedaż w e-commerce jest nierytmiczna, mamy 70-80 tys. zamówień miesięcznie, bez dobrego czytania klienta to bardzo kosztowny biznes. Ważna jest analityka, która pomoże nam budować rentowność i zaoferować klientom lepszy user experience - mówił prezes bdsklep.pl.

Jacek Palec podkreślił, jak duże znaczenie ma w handlu online personalizacja oferty. - Musi być ona mniej nachalna, ale dająca klientowi realne korzyści. Klient płaci czasem i danymi, ale dostaje bardziej dopasowane do swoich potrzeb produkty. Kluczowa jest dobra implemantacja – co i kiedy zaoferować. Oszczędzajmy czas klienta, a nie pieniądze. Analiza historii zakupowej daje nam potencjał do zmiany nawyków zakupowych konsumentów – możemy sprzedać nawet 120 tys. unitów więcej w ciągu miesiąca. Konsument jest z zasady monokategroryjny, dlatego warto mu proponować nowe rzeczy - tłumaczy Jacek Palec.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!