PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

PARTNER SERWISU

Eksperci: E-commerce wyraźnie zyskuje w dni objęte zakazem handlu

Eksperci: E-commerce wyraźnie zyskuje w dni objęte zakazem handlu Fot. shutterstock
0 0

Pierwsza niehandlowa niedziela w branży e-commerce odnotowała niemal 40-proc. wzrost udziałów w sprzedaży w skali całego tygodnia w porównaniu ze średnim wynikiem rocznym - podaje firma QuarticOn.

- Zamknięcie po raz pierwszy sklepów w niedzielę, według wyliczeń analityków z QuarticON*, silnie zaopatrzyło kasę cyfrowych sklepów. Polacy tylko w niedzielę 11 marca wydali aż 270 mln zł online. Pierwsza niehandlowa niedziela w branży e-commerce odnotowała niemal 40-proc. wzrost udziałów w sprzedaży w skali całego tygodnia w porównaniu ze średnim wynikiem rocznym. Pierwsza niehandlowa niedziela wypadła więc bardzo dobrze w marcowym rankingu, i to mimo pięknej pogody, zachęcającej do spacerów - informuje firma QuarticOn.

- W pierwszą niedzielę niehandlową było sporo promocji, tworzono kampanie reklamowe zachęcające do robienia zakupów online i przypominające o zamknięciu sklepów. Wiele firm przygotowało na tej bazie stałe, atrakcyjne upusty dla klientów. Promocje z pewnością przyczyniły się do dobrego wyniku pierwszej niedzieli bez handlu - mówi Paweł Wyborski, prezes QuarticOn.

W drugą niedzielę wolną od handlu – obrót e-sklepów znów wzrósł ponad przeciętną – tym razem o 4 proc. w porównaniu z pozostałymi niedzielami. Przedświąteczny ruch handlowy odbił się wyższymi przychodami on-line w handlową niedzielę 25 marca – wówczas sprzedaż w sieci była o kolejne kilka proc. wyższa niż przeciętna dla niedziel z kilku poprzednich miesięcy.

- Patrząc na obecne zachowanie Polaków w sieci, prognozuję, że w tym roku dodatkowy wzrost obrotów online w niehandlowe niedziele może dojść do poziomu nawet 7 proc. – ocenia Paweł Wyborski. – Biorąc jednak pod uwagę różnice w niedzielnym obrocie pomiędzy pierwszą a drugą niedzielą, to może być sygnał, że zakaz handlu nie wpłynie na tak duży wzrost sprzedaży w branży e-commerce, jakiego się spodziewano po pierwszym dniu objętym zakazem – dodaje.

Zdaniem Łukasza Szczepańskiego, prezesa Merlin.pl, e-commerce wyraźnie zyskuje w dni objęte zakazem handlu. – Regularnie notujemy w te dni wzrosty sprzedaży około 10 proc. powyżej średniej – zaznacza Łukasz Szczepański. 

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE: (1)

+ DODAJ KOMENTARZ

Vera 17-04-2018, 11:44:

W zasadzie trudno się dziwić, że ruch w handlu przeniósł się do sieci. Usługi pokroju Szopi.pl od miesięcy przygotowywały się na zakaz handlu - udostępniają swoją usługę w niedzielę, pomagając użytkownikom robić zakupy online w lokalnych sklepach w większych miastach. Także plus jest taki, że zakaz nie spowoduje zatrzymania, gospodarka dalej będzie po swojemu się nakręcać.