PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

PARTNER SERWISU

Ekspert: Centra handlowe wykorzystują mobilne i lokalizacyjne technologie

0 0

Rynek detaliczny oraz branża centrów handlowych przechodzi transformację. Jednym z czynników wpływających na metamorfozę w tym sektorze jest rozwój technologii. Dotyczy on wszystkich uczestników rynku - właścicieli centrów handlowych, najemców i klientów - mówi Marta Machus-Burek, Senior Partner, Dyrektor Działu Powierzchni Handlowych w Colliers International

- Dla poprawy doświadczeń przebywania w obiektach handlowych, ich właściciele inwestują także w rozwiązania związane z wystrojem wnętrz czy digital signage (digital merchandising). Wszelkiego rodzaju ekrany stają się ważnym elementem brandingu obiektu, wystroju wnętrza budującym jego atmosferę, ale i platformą przekazów wizerunkowo-słownych. Obecne technologie LED potrafią stworzyć widowisko wizualne wpływające na pozytywne emocje klientów i ich doświadczenie przebywania w danym miejscu. Mają je zarówno nowo oddane do użytku obiekty, np. Posnania czy Wroclavia, jak i starsze, zmodernizowane centra handlowe. Rozwój technologii LED przekłada się także na konkretne oszczędności związane ze zużyciem energii w oświetlaniu czy dekorowaniu obiektów handlowych i sklepów - dodaje ekspertka.

Sieci handlowe też działają

- Najemcy, podobnie jak właściciele centrów handlowych, stoją przed wyzwaniem, aby przyciągnąć do sklepów klientów, którzy coraz więcej czasu spędzają w świecie wirtualnym. Wprowadzanie digitalizacji i digital experience jest jednym ze skuteczniejszych elementów takiej strategii - mówi Marta Machus-Burek.

- Przykładem firmy wykorzystującej nowoczesne technologie do aktywizacji klientów jest Neiman Marcus, amerykański dom towarowy, który wprowadził do swoich sekcji z kosmetykami MemoryMirror.  Technologia zapisuje sesje stylizacji odbywające się w sklepie, aby klienci mogli je odtworzyć w domu i krok po kroku nauczyć się rekomendowanego makijażu. Takie samo rozwiązanie jest stosowane przy wyborze okularów, gdzie po przymiarce kilku par oprawek klient na jednym ekranie może porównać, w których prezentuje się najlepiej - informuje.

- W przyszłości można się spodziewać, że kolejne technologie takie, jak sztuczna inteligencja czy virtual i augmented reality także staną się standardem w centrach handlowych, jako efekt rozwoju tych technologii w każdej dziedzinie biznesu - podsumowuje Marta Machus-Burek.

POPRZEDNIA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!