PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Ekspert: Centra handlowe wykorzystują mobilne i lokalizacyjne technologie

0 0

Rynek detaliczny oraz branża centrów handlowych przechodzi transformację. Jednym z czynników wpływających na metamorfozę w tym sektorze jest rozwój technologii. Dotyczy on wszystkich uczestników rynku - właścicieli centrów handlowych, najemców i klientów - mówi Marta Machus-Burek, Senior Partner, Dyrektor Działu Powierzchni Handlowych w Colliers International

- Dla poprawy doświadczeń przebywania w obiektach handlowych, ich właściciele inwestują także w rozwiązania związane z wystrojem wnętrz czy digital signage (digital merchandising). Wszelkiego rodzaju ekrany stają się ważnym elementem brandingu obiektu, wystroju wnętrza budującym jego atmosferę, ale i platformą przekazów wizerunkowo-słownych. Obecne technologie LED potrafią stworzyć widowisko wizualne wpływające na pozytywne emocje klientów i ich doświadczenie przebywania w danym miejscu. Mają je zarówno nowo oddane do użytku obiekty, np. Posnania czy Wroclavia, jak i starsze, zmodernizowane centra handlowe. Rozwój technologii LED przekłada się także na konkretne oszczędności związane ze zużyciem energii w oświetlaniu czy dekorowaniu obiektów handlowych i sklepów - dodaje ekspertka.

Sieci handlowe też działają

- Najemcy, podobnie jak właściciele centrów handlowych, stoją przed wyzwaniem, aby przyciągnąć do sklepów klientów, którzy coraz więcej czasu spędzają w świecie wirtualnym. Wprowadzanie digitalizacji i digital experience jest jednym ze skuteczniejszych elementów takiej strategii - mówi Marta Machus-Burek.

- Przykładem firmy wykorzystującej nowoczesne technologie do aktywizacji klientów jest Neiman Marcus, amerykański dom towarowy, który wprowadził do swoich sekcji z kosmetykami MemoryMirror.  Technologia zapisuje sesje stylizacji odbywające się w sklepie, aby klienci mogli je odtworzyć w domu i krok po kroku nauczyć się rekomendowanego makijażu. Takie samo rozwiązanie jest stosowane przy wyborze okularów, gdzie po przymiarce kilku par oprawek klient na jednym ekranie może porównać, w których prezentuje się najlepiej - informuje.

- W przyszłości można się spodziewać, że kolejne technologie takie, jak sztuczna inteligencja czy virtual i augmented reality także staną się standardem w centrach handlowych, jako efekt rozwoju tych technologii w każdej dziedzinie biznesu - podsumowuje Marta Machus-Burek.

POPRZEDNIA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.