PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Ekspert PwC: Tesco ma nadal szansę na rozwój w Polsce

Ekspert PwC: Tesco ma nadal szansę na rozwój w Polsce Maciej Kroenke, dyrektor w dziale doradztwa biznesowego, PwC/ fot. materiały prasowe
0 0

- Zamknięcia sklepów to bardzo naturalny element pracy nad optymalizacją sieci. Tesco ma ciągle szanse rozwijać się w Polsce, jest to silna sieć, posiadająca dużą skalę zakupową, sporo dobrych lokalizacji i atrakcyjną markę. Pomóc sieci mogłoby przemyślenie strategii asortymentowej, inwestycje w postrzeganie cenowe i modernizację placówek, a także skupienie się na trendach i potrzebach konsumenckich - mówi Maciej Kroenke, dyrektor w dziale doradztwa biznesowego PwC.

Sieć Tesco w Polsce nie radzi sobie ostatnio zbyt dobrze – ogłasza zamknięcia sklepów, zwolnienia grupowe. Co poszło nie tak? Dlaczego firma dołuje, skoro konkurenci nie mają się aż tak źle?

Myślę, że do tego problemu trzeba podejść z kilku różnych stron. Po pierwsze, zaostrza się konkurencja pomiędzy większością formatów. Ogólnym trendem, który widzimy nie tylko w Polsce ale w całej Europie jest odchodzenie klientów od hipermarketów. Wynika to z tego, że mamy bardzo zagęszczone pokrycie geograficzne sieci handlowych. Możemy zatem powiedzieć, że problemy Tesco w tym segmencie wynikają po części ze zmiany nawyków zakupowych – chcemy mieć sklep blisko siebie, bo nie chcemy tracić czasu na zakupy.

Mimo to, jest kilka marek, które są „dużymi pudełkami”, a jednak nadal przyciągają wierną grupę klientów. Dobrym przykładem są z pewnością Kaufland i Auchan. To sieci z szerokim asortymentem i bardzo agresywną polityką cenową. Ponadto, bardzo dobrze zbudowały swoje postrzeganie przez klientów i przyciągają konsumentów wrażliwych cenowo. Mamy też Carrefoura, ale jego duże formaty są zlokalizowane w centrach handlowych, w otoczeniu innych traffic driverów, mających siłę przyciągania klientów. To jeden z powodów, dla których Carrefour pokazał wzrosty w formacie hipermarketowym.

Wspominane zamknięcia sklepów to zwykle szeroko komentowane informacje, ale to także bardzo naturalny element pracy nad optymalizacją sieci. Staje się problemem dopiero wtedy, kiedy sieć zamyka więcej sklepów niż jednocześnie otwiera. Dodatkowo mamy również do czynienia z minimalizowaniem strat w kanale internetowym.

Więcej czytaj na www.dlahandlu.pl.

POLECANE

KOMENTARZE: (1)

+ DODAJ KOMENTARZ

Faf-al 15-02-2018, 20:24:

Słusznie, wszystko zależy do tego czy centrala pozwoli reinwestować zyski w Polsce