PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Eurocash: inwestycje w rozwój Delikatesów Centrum sięgną 1-2 mld zł

Eurocash: inwestycje w rozwój Delikatesów Centrum sięgną 1-2 mld zł fot. Eurocash
0 0

Grupa Eurocash kontynuuje rozbudowę sieci franczyzowej Delikatesy Centrum i przewiduje otwarcie około 900 nowych sklepów Delikatesy Centrum do 2023 r. Rozbudowa sieci zakłada trzy źródła wzrostu: przejęcia regionalnych sieci supermarketów, otwarcia sklepów prowadzonych przez franczyzobiorców oraz otwarcia własnych sklepów detalicznych (we współpracy z partnerami inwestującymi w nieruchomości). Całkowitą wartość inwestycji, łącznie ze środkami przeznaczonymi przez deweloperów inwestujących w nieruchomości, szacuje się na ok. 1,0 – 2,0 mld zł - podała spółka w kwartalnym raporcie.

Plan rozbudowy zakłada osiągnięcie następujących parametrów operacyjnych: średnia powierzchnia sklepu własnego: 350 mkw. (powierzchnia sprzedażowa); średnia sprzedaż na mkw. około 15 600 zł rocznie w nowo otwartych dojrzałych sklepach własnych; średnia marża EBITDA dojrzałego sklepu własnego powinna osiągnąć około 6,4 proc.

Przewidywana struktura organizacyjna segmentu detalicznego Eurocash zakłada, że będzie się składać ze spółek i formatów dystrybucji prowadzących sklepy detaliczne, takie jak Firma Rogala, FHC-2, Madas i EKO Holding S.A., a potencjalnie także firmy prowadzące sieć supermarketów Mila (przejęcie sieci Mila jest w toku z powodu procesu zatwierdzania przez urząd antymonopolowy). 

Ponadto docelowa struktura obejmie również wszystkie operacje hurtowe i detaliczne związane z dostawą i wsparciem dla sklepów detalicznych obsługiwanych przez franczyzobiorców pod marką Delikatesy Centrum. W związku z tym projekt dystrybucji wysokiej jakości produktów świeżych zostanie włączony do tego segmentu do 2020 r. - informuje Eurocash. 

W wyniku nowej organizacji i inwestycji, segment Eurocash Detal będzie obsługiwał około (pro forma z potencjalnym uwzględnieniem sieci Mila) 1 527 supermarketów „proximity” ze  sprzedażą na poziomie około 5,1 mld zł i około 7,4 mld zł sprzedaży detalicznej, wliczając przychody Delikatesów Centrum z franczyzy oraz sklepów własnych. 

Czytaj na dlahandlu.pl

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!