PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Eurocash ma zgodę UOKiK na przejęcie supermarketów Mila

Eurocash ma zgodę UOKiK na przejęcie supermarketów Mila fot. materiały prasowe
0 0

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał bezwarunkową zgodę na przejęcie przez Grupę Eurocash 100% udziałów w cypryjskiej spółce Domelius Limited kontrolującej Mila S.A. – właściciela sieci 187 supermarketów zlokalizowanych głównie w centralnej Polsce.

Po finalizacji transakcji docelowo cypryjska spółka zostanie rozwiązana, a Mila S.A. będzie należeć bezpośrednio do Eurocash – spółki z siedzibą w Komornikach pod Poznaniem, notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Transakcja to kolejny krok do wzmocnienia pozycji rynkowej tysięcy niezależnych przedsiębiorców prowadzących sklepy detaliczne w Polsce. Innowacyjne rozwiązania oraz doświadczenia przejmowanej sieci, zaliczanej do tzw. rynku nowoczesnego, zostaną docelowo udostępnione wszystkim klientom Grupy Eurocash.

Strategicznym celem Grupy Eurocash niezmiennie jest poprawa konkurencyjności polskich niezależnych sklepów detalicznych, które są głównymi klientami Grupy. 

Pozytywna decyzja Prezesa UOKiK przybliża Grupę Eurocash do finalizacji transakcji, w wyniku której krajowy lider dystrybucji, wspierający dziesiątki tysięcy przedsiębiorców w kraju, zostanie właścicielem sieci 187 supermarketów Mila, zlokalizowanych głównie w centralnej Polsce. Łączna sprzedaż zrealizowana przez tę sieć w 2017 r. wyniosła około 1,48 mld zł. Dzięki inwestycji Grupy Eurocash, sieć Mila pozyska silnego strategicznego partnera dysponującego know-how i środkami niezbędnymi do dalszego rozwoju.

Wartość transakcji przejęcia sieci Mila została ustalona na 350 mln zł.

– Naszym celem niezmiennie jest rozwój i poprawa konkurencyjności sklepów detalicznych prowadzonych przez niezależnych przedsiębiorców w Polsce. Duża część naszych klientów już dziś doskonale sobie radzi z rosnącą konkurencją. Aby w przyszłości mogli dalej skutecznie przeciwstawiać się dyskontom, chcemy dostarczać im narzędzia, skalę i rozwiązania pozwalające na znacznie silniejszą konkurencję. Dzięki własnym placówkom możemy poprawić efektywność w obszarze logistyki, marketingu czy też w uzyskiwaniu na rzecz naszych Klientów warunków zakupowych zbliżonych do tych, jakie dziś otrzymują dyskonty – powiedział Jacek Owczarek, Członek Zarządu i Dyrektor Finansowy Grupy Eurocash.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE: (1)

+ DODAJ KOMENTARZ

Adam 18-05-2018, 13:58:

Dlaczego te same zdania przepisujecie po 2 razy , chodzi o długość artykułu czy chodzi o utrwalenie informacji przez czytającego. Trochę to wygląda jak wypracowanie ucznia 5 klasy podstawówki, który chce napisać dużo ale nie ma pomysłu co napisać i improwizuje.Trochę to wygląda jak wypracowanie ucznia 5 klasy podstawówki, który chce napisać dużo ale nie ma pomysłu co napisać i improwizuje.ADAM. Dlaczego te same zdania przepisujecie po 2 razy , chodzi o długość artykułu czy chodzi o utrwalenie informacji przez czytającego.