PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

PARTNER SERWISU
partner serwisu

Eurocash ma zgodę UOKiK na przejęcie supermarketów Mila

Eurocash ma zgodę UOKiK na przejęcie supermarketów Mila fot. materiały prasowe
0 0

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał bezwarunkową zgodę na przejęcie przez Grupę Eurocash 100% udziałów w cypryjskiej spółce Domelius Limited kontrolującej Mila S.A. – właściciela sieci 187 supermarketów zlokalizowanych głównie w centralnej Polsce.

Po finalizacji transakcji docelowo cypryjska spółka zostanie rozwiązana, a Mila S.A. będzie należeć bezpośrednio do Eurocash – spółki z siedzibą w Komornikach pod Poznaniem, notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Transakcja to kolejny krok do wzmocnienia pozycji rynkowej tysięcy niezależnych przedsiębiorców prowadzących sklepy detaliczne w Polsce. Innowacyjne rozwiązania oraz doświadczenia przejmowanej sieci, zaliczanej do tzw. rynku nowoczesnego, zostaną docelowo udostępnione wszystkim klientom Grupy Eurocash.

Strategicznym celem Grupy Eurocash niezmiennie jest poprawa konkurencyjności polskich niezależnych sklepów detalicznych, które są głównymi klientami Grupy. 

Pozytywna decyzja Prezesa UOKiK przybliża Grupę Eurocash do finalizacji transakcji, w wyniku której krajowy lider dystrybucji, wspierający dziesiątki tysięcy przedsiębiorców w kraju, zostanie właścicielem sieci 187 supermarketów Mila, zlokalizowanych głównie w centralnej Polsce. Łączna sprzedaż zrealizowana przez tę sieć w 2017 r. wyniosła około 1,48 mld zł. Dzięki inwestycji Grupy Eurocash, sieć Mila pozyska silnego strategicznego partnera dysponującego know-how i środkami niezbędnymi do dalszego rozwoju.

Wartość transakcji przejęcia sieci Mila została ustalona na 350 mln zł.

– Naszym celem niezmiennie jest rozwój i poprawa konkurencyjności sklepów detalicznych prowadzonych przez niezależnych przedsiębiorców w Polsce. Duża część naszych klientów już dziś doskonale sobie radzi z rosnącą konkurencją. Aby w przyszłości mogli dalej skutecznie przeciwstawiać się dyskontom, chcemy dostarczać im narzędzia, skalę i rozwiązania pozwalające na znacznie silniejszą konkurencję. Dzięki własnym placówkom możemy poprawić efektywność w obszarze logistyki, marketingu czy też w uzyskiwaniu na rzecz naszych Klientów warunków zakupowych zbliżonych do tych, jakie dziś otrzymują dyskonty – powiedział Jacek Owczarek, Członek Zarządu i Dyrektor Finansowy Grupy Eurocash.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE: (1)

+ DODAJ KOMENTARZ

Adam 18-05-2018, 13:58:

Dlaczego te same zdania przepisujecie po 2 razy , chodzi o długość artykułu czy chodzi o utrwalenie informacji przez czytającego. Trochę to wygląda jak wypracowanie ucznia 5 klasy podstawówki, który chce napisać dużo ale nie ma pomysłu co napisać i improwizuje.Trochę to wygląda jak wypracowanie ucznia 5 klasy podstawówki, który chce napisać dużo ale nie ma pomysłu co napisać i improwizuje.ADAM. Dlaczego te same zdania przepisujecie po 2 razy , chodzi o długość artykułu czy chodzi o utrwalenie informacji przez czytającego.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.