PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Eurocash rozbudzi lokalny patriotyzm w Polsce. Ruszyła akcja „Lokalni Herosi"

Eurocash rozbudzi lokalny patriotyzm w Polsce. Ruszyła akcja „Lokalni Herosi" fot. materiały prasowe
0 0

100 lokalnych inicjatyw związanych z kulturą, sportem, ekologią, przestrzenią wspólną i pomocą potrzebującym zostanie zrealizowanych dzięki niezależnym przedsiębiorcom – właścicielom sklepów, współpracującym z Grupą Eurocash.

Zbieranie zgłoszeń w ramach akcji „Lokalni Herosi – 100 inicjatyw przedsiębiorców na 100-lecie niepodległości” ruszyło 14 maja na stronie herosiprzedsiebiorczosci.pl. Realizacja setki wybranych projektów nastąpi w pierwszej połowie 2019 roku.

Właściciele sklepów mogą zdobyć na ten cel od 10 tys. do 100 tys. zł. Łącznie w budżecie na realizację lokalnych inicjatyw znajduje się 1,5 mln zł. Akcję objęło Patronatem Honorowym Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii.

Tytułowi Lokalni Herosi to właściciele kilkunastu tysięcy małopowierzchniowych sklepów rozlokowanych po całej Polsce i zaopatrujących się w Grupie Eurocash takich jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama i wielu innych.

Według badania przeprowadzonego w ubiegłym roku przez Instytut Keralla Research na zlecenie Grupy Eurocash, działalność takich sklepów pozytywnie wpływa na lokalne społeczności i ich poziom zadowolenia z życia – uważa tak ponad 78 proc. pytanych przedsiębiorców.

Według niemal 29 proc. z nich, sklep nie tylko daje dostęp do szerokiego wachlarza produktów, ale jest też miejscem spotkań lokalnej społeczności. Oprócz tego daje pracę i jest punktem, w którym oferuje się lokalne produkty. To właśnie w sklepach detalicznych buduje się bliskie relacje z klientem. Na ten aspekt zwraca uwagę ponad połowa badanych. Zbudowanie dobrych relacji z klientami jest wymieniane przez przedsiębiorców jako drugi najważniejszy czynnik wpływający na rozwój sklepu, zaraz po dobrej ofercie.

– Sklepy osiedlowe zawsze były czymś więcej niż tylko punktem handlu detalicznego. To ośrodki życia społecznego. Przedsiębiorcy nie tylko wpłacają podatki do lokalnych budżetów i na miejscu inwestują swoje zyski, ale też znają potrzeby i problemy swoich klientów niepowiązane z handlem. To jest również ich konkurencyjna siła. Wiemy, że sami często inwestują w rozwój lokalnej społeczności, dlatego postanowiliśmy pomóc im w realizacji jeszcze większej liczby inicjatyw – mówi Marta Gampf, dyrektor marketingu w Grupie Eurocash.

Projekt jest realizowany z okazji obchodzonej w tym roku 100. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. W pierwszym etapie, między 14 maja a 18 czerwca, właściciele sklepów wspieranych przez Grupę Eurocash będą zgłaszać na stronie projektu inicjatywy, z których będą mogły skorzystać lokalne społeczności.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE: (1)

+ DODAJ KOMENTARZ

abc 16-05-2018, 16:26:

Eurocash to lider pod względem przychodów ze sprzedaży.
Ale nie pod względem Zysków...

Efektownie wyglądają przychody,
ale biznes niezbyt efektywny.