PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

PARTNER SERWISU
partner serwisu

IKEA wycofała się z programu dobrostanowego CIWF dla mięsa drobiowego

0 0

IKEA, która posiada w swoich sklepach restauracje serwujące mięso drobiowe, ogłosiła, że wycofuje się z programu 'Good Chicken Award' realizowanego przez organizację Compassion in World Farming’s (CIWF). Sieć przyznaje, że część sklepów "nie sprostała wszystkim wyzwaniom programu". Podczas gdy ekolodzy nie kryją rozczarowania decyzją Szwedów, branża drobiarska przekonuje, że decyzja IKEI może zwiastować osłabienie presji wywieranej na producentów mięsa.

Better Programmes łączy dbanie o dobrostan zwierząt z programem badań i rozwoju. Określa minimalne wymagania IKEI w zakresie pozyskiwania zasobów na całym świecie. Jednocześnie umożliwia na danych rynkach i w regionach osiągnięcie wyższych standardów, wykraczających poza tą normę.

- Dążymy do tego, aby nasz wpływ w tym obszarze był większy niż jest to dziś możliwe. Zachęcamy do budowania partnerstwa z dostawcami, rolnikami, innymi firmami spożywczymi, ekspertami, naukowcami i organizacjami pozarządowymi - uzupełnia Nesteruk.

W styczniu 2018 r. globalnie został ogłoszony pierwszy ze standardów wchodzących w skład "Better Programmes": Better Chicken Programme. Przewiduje m.in. maksymalną gęstość hodowlana wynoszącą 30 kg/mkw., zaprzestanie rutynowego stosowania antybiotyków do 2020 roku, a do 2025 roku wycofanie antybiotyków o kluczowym znaczeniu dla zdrowia ludzkiego. Pełne brzmienie dokumentu zostanie ujawnione 17 stycznia 2018 roku.

Program obejmuje 12 obszarów, które mają zostać zrealizowane do 2020 lub 2025 roku we wszystkich regionach działalności IKEA: Ameryce Północnej, Europie oraz Azji i Pacyfiku.

Decyzję IKEI skomentowała Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz. W ocenie organizacji zachowanie szwedzkiej sieci można odczytywać jako osłabienie presji wywieranej na producentach mięsa.

- Mimo, że powyższa sprawa jest raczej niezauważana w Polsce, sądzimy, że jest to najważniejsza informacja ostatnich tygodni zarówno dla sektora mięsa drobiowego, jak i dla sektora jaj. Postępowanie takiego giganta jak IKEA jest wyznacznikiem dla rynku i może zwiastować racjonalizację podejścia dużych graczy do kwestii zwiększania kosztów produkcji drobiarskiej. Uważamy, że możliwe jest odczytanie zachowania IKEI jako zelżenie presji, która jest wywierana na producentach. W powyższym kontekście nie zdziwilibyśmy się, jeśli przed rokiem 2025 niektóre sieci marketów będą w podobny sposób wycofywały się z decyzji o  rezygnacji z jaj klatkowych. Naszym zdaniem wprowadzenie przez IKEĘ własnego programu dobrostanowego jest wyrazem realizmu i pozbyciem się ewentualnego ryzyka zewnętrznego audytu i zewnętrznej krytyki - czytamy w stanowisku KIPDiP

POPRZEDNIA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.