PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

PARTNERZY SERWISU

IKEA wycofała się z programu dobrostanowego CIWF dla mięsa drobiowego

0 0

IKEA, która posiada w swoich sklepach restauracje serwujące mięso drobiowe, ogłosiła, że wycofuje się z programu 'Good Chicken Award' realizowanego przez organizację Compassion in World Farming’s (CIWF). Sieć przyznaje, że część sklepów "nie sprostała wszystkim wyzwaniom programu". Podczas gdy ekolodzy nie kryją rozczarowania decyzją Szwedów, branża drobiarska przekonuje, że decyzja IKEI może zwiastować osłabienie presji wywieranej na producentów mięsa.

Better Programmes łączy dbanie o dobrostan zwierząt z programem badań i rozwoju. Określa minimalne wymagania IKEI w zakresie pozyskiwania zasobów na całym świecie. Jednocześnie umożliwia na danych rynkach i w regionach osiągnięcie wyższych standardów, wykraczających poza tą normę.

- Dążymy do tego, aby nasz wpływ w tym obszarze był większy niż jest to dziś możliwe. Zachęcamy do budowania partnerstwa z dostawcami, rolnikami, innymi firmami spożywczymi, ekspertami, naukowcami i organizacjami pozarządowymi - uzupełnia Nesteruk.

W styczniu 2018 r. globalnie został ogłoszony pierwszy ze standardów wchodzących w skład "Better Programmes": Better Chicken Programme. Przewiduje m.in. maksymalną gęstość hodowlana wynoszącą 30 kg/mkw., zaprzestanie rutynowego stosowania antybiotyków do 2020 roku, a do 2025 roku wycofanie antybiotyków o kluczowym znaczeniu dla zdrowia ludzkiego. Pełne brzmienie dokumentu zostanie ujawnione 17 stycznia 2018 roku.

Program obejmuje 12 obszarów, które mają zostać zrealizowane do 2020 lub 2025 roku we wszystkich regionach działalności IKEA: Ameryce Północnej, Europie oraz Azji i Pacyfiku.

Decyzję IKEI skomentowała Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz. W ocenie organizacji zachowanie szwedzkiej sieci można odczytywać jako osłabienie presji wywieranej na producentach mięsa.

- Mimo, że powyższa sprawa jest raczej niezauważana w Polsce, sądzimy, że jest to najważniejsza informacja ostatnich tygodni zarówno dla sektora mięsa drobiowego, jak i dla sektora jaj. Postępowanie takiego giganta jak IKEA jest wyznacznikiem dla rynku i może zwiastować racjonalizację podejścia dużych graczy do kwestii zwiększania kosztów produkcji drobiarskiej. Uważamy, że możliwe jest odczytanie zachowania IKEI jako zelżenie presji, która jest wywierana na producentach. W powyższym kontekście nie zdziwilibyśmy się, jeśli przed rokiem 2025 niektóre sieci marketów będą w podobny sposób wycofywały się z decyzji o  rezygnacji z jaj klatkowych. Naszym zdaniem wprowadzenie przez IKEĘ własnego programu dobrostanowego jest wyrazem realizmu i pozbyciem się ewentualnego ryzyka zewnętrznego audytu i zewnętrznej krytyki - czytamy w stanowisku KIPDiP

POPRZEDNIA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!