PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

PARTNER SERWISU

Jak zbudować efektywną ofertę sprzedaży?

Jak zbudować efektywną ofertę sprzedaży? Dariusz Marzec, prezes zarządu SAIA alliance/ fot. materiały prasowe
0 0

- Dobrze skonstruowana oferta to klucz do sukcesu biznesowego i rozwoju sieci sprzedaży bodaj w każdej branży. Jak powinna wyglądać efektywna oferta, co musi się w niej znaleźć, a czego unikać,  jakie dodatkowe cechy mogą pomóc wzmocnić jej siłę oddziaływania? - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Dariusz Marzec, prezes zarządu SAIA alliance.

Zbudowanie czytelnej i przekonującej oferty oraz wyedukowanie zespołu handlowego pod kątem jej cech, zalet i korzyści, to kluczowe elementy procesu skutecznej sprzedaży. Czytelnie i estetycznie zaprojektowana oferta prezentowana przez kompetentnego sprzedawcę, który zna mocne strony własnych produktów, to także marzenie każdego detalisty. Nie tylko łatwiej mu zrozumieć propozycję zawartą w ofercie, ale także dostrzec korzyści zarówno dla niego samego, jak i dla odbiorcy końcowego, czyli konsumenta. Dobra konstrukcja oferty zapewnia ostatecznie skuteczną komunikację pomiędzy producentem a konsumentem, uwzględniając ogniwa pośrednie – hurt i detal - zapewnia Dariusz Marzec, prezes zarządu SAIA alliance.

Jego zdaniem efektywna oferta złożona jest z trzech podstawowych grup informacji: opisu produktu, jego zalet i korzyści, jakie daje detaliście i konsumentowi. To filary skutecznej oferty, które odpowiadają na pytania: co daje produkt, jak produkt działa i jaką wartość dodaną otrzymuje klient czy konsument. - Przy tworzeniu opisu produktu należy mieć na uwadze wiele czynników, na przykład to, czy kategoria produktu jest już powszechnie znana. Od tego będzie zależał poziom szczegółowości opisu. W przypadku nowych produktów, ale posiadających bogatą konkurencję na rynku w danym sektorze, należy skoncentrować się na wyróżnikach danej marki, cechach unikatowych - dodaje ekspert.

Najistotniejszy jest jednak punkt trzeci oferty – przedstawienie korzyści. Klient biznesowy czy indywidualny konsument kupują korzyści związane z danym produktem, a nie jego cechy charakterystyczne. Dlatego kluczową informacją, którą powinna zawierać oferta, jest bardzo dobry  opis pakietów korzyści, dostarczanych przez produkt. Do tego dochodzi reprezentująca go cena. Przedstawione korzyści muszą być z nią relewantne – mają przekonać, że dokładnie tyle są warte.

Nie można również zapomnieć o warstwie wizualnej oferty, czyli sposobu prezentacji produktu, jego cech i korzyści. Przede wszystkim musi ona być jasna, czytelna i przejrzysta. Układ graficzny powinien ułatwiać odbiór zawartych w ofercie informacji i podkreślać najważniejsze rzeczy. Po drugie projekt oferty może pomóc zwrócić na nią dodatkową uwagę, zapamiętać ją spośród dziesiątek innych, z którymi każdego dnia stykają się detaliści. Ponadto spójność z identyfikacją wizualną prezentowanej marki czy produktu jeszcze lepiej wydobędzie ich cechy i pomoże je poznać.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.