PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Jak zbudować efektywną ofertę sprzedaży?

Jak zbudować efektywną ofertę sprzedaży? Dariusz Marzec, prezes zarządu SAIA alliance/ fot. materiały prasowe
0 0

- Dobrze skonstruowana oferta to klucz do sukcesu biznesowego i rozwoju sieci sprzedaży bodaj w każdej branży. Jak powinna wyglądać efektywna oferta, co musi się w niej znaleźć, a czego unikać,  jakie dodatkowe cechy mogą pomóc wzmocnić jej siłę oddziaływania? - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Dariusz Marzec, prezes zarządu SAIA alliance.

Zbudowanie czytelnej i przekonującej oferty oraz wyedukowanie zespołu handlowego pod kątem jej cech, zalet i korzyści, to kluczowe elementy procesu skutecznej sprzedaży. Czytelnie i estetycznie zaprojektowana oferta prezentowana przez kompetentnego sprzedawcę, który zna mocne strony własnych produktów, to także marzenie każdego detalisty. Nie tylko łatwiej mu zrozumieć propozycję zawartą w ofercie, ale także dostrzec korzyści zarówno dla niego samego, jak i dla odbiorcy końcowego, czyli konsumenta. Dobra konstrukcja oferty zapewnia ostatecznie skuteczną komunikację pomiędzy producentem a konsumentem, uwzględniając ogniwa pośrednie – hurt i detal - zapewnia Dariusz Marzec, prezes zarządu SAIA alliance.

Jego zdaniem efektywna oferta złożona jest z trzech podstawowych grup informacji: opisu produktu, jego zalet i korzyści, jakie daje detaliście i konsumentowi. To filary skutecznej oferty, które odpowiadają na pytania: co daje produkt, jak produkt działa i jaką wartość dodaną otrzymuje klient czy konsument. - Przy tworzeniu opisu produktu należy mieć na uwadze wiele czynników, na przykład to, czy kategoria produktu jest już powszechnie znana. Od tego będzie zależał poziom szczegółowości opisu. W przypadku nowych produktów, ale posiadających bogatą konkurencję na rynku w danym sektorze, należy skoncentrować się na wyróżnikach danej marki, cechach unikatowych - dodaje ekspert.

Najistotniejszy jest jednak punkt trzeci oferty – przedstawienie korzyści. Klient biznesowy czy indywidualny konsument kupują korzyści związane z danym produktem, a nie jego cechy charakterystyczne. Dlatego kluczową informacją, którą powinna zawierać oferta, jest bardzo dobry  opis pakietów korzyści, dostarczanych przez produkt. Do tego dochodzi reprezentująca go cena. Przedstawione korzyści muszą być z nią relewantne – mają przekonać, że dokładnie tyle są warte.

Nie można również zapomnieć o warstwie wizualnej oferty, czyli sposobu prezentacji produktu, jego cech i korzyści. Przede wszystkim musi ona być jasna, czytelna i przejrzysta. Układ graficzny powinien ułatwiać odbiór zawartych w ofercie informacji i podkreślać najważniejsze rzeczy. Po drugie projekt oferty może pomóc zwrócić na nią dodatkową uwagę, zapamiętać ją spośród dziesiątek innych, z którymi każdego dnia stykają się detaliści. Ponadto spójność z identyfikacją wizualną prezentowanej marki czy produktu jeszcze lepiej wydobędzie ich cechy i pomoże je poznać.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!