PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

PARTNER SERWISU

Lidl i Biedronka zmniejszyły wydatki na reklamę w lipcu

Lidl i Biedronka zmniejszyły wydatki na reklamę w lipcu fot. shutterstock
0 0

Według Instytutu Monitorowania Mediów nadal największym budżetem reklamowym może pochwalić się Lidl, który w lipcu przeznaczył ponad 33,5 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Było to jednak znacznie mniej niż w czerwcu kiedy to budżet reklamowy niemieckiej sieci zamknął się w sumie ok. 55 mln zł.

Biedronka także zmniejszyła wydatki reklamowe. Jeszcze w czerwcu wynosiły one ok. 29 mln zł, a w kolejnym miesiącu już niespełna 15 mln zł. W efekcie w rankingu IMM spadła z trzeciego miejsca na piąte.

Według danych IMM z monitoringu reklam w mediach tradycyjnych największy budżet na promocję przeznacza branża handlowa, której wydatki w lipcu wyniosły 34 proc. spośród wszystkich przeanalizowanych branż. W tym miesiącu dogoniła ją branża farmaceutyczna (także 34 proc.).

W lipcu wydatki branży handlowej wyniosły ponad 231 mln zł na promocję w telewizji, prasie i radio. Kwota ta w tym miesiącu zbliżyła się do wydatków branży farmaceutycznej – 227 mln zł. Kwoty te znacznie przekracza budżety pozostałych branż, wśród których zanotowaliśmy spadki względem ubiegłego miesiąca.

Największe wydatki w przeanalizowanych branżach nadal pochłaniane są przez reklamy telewizyjne (około 40 proc. w każdej dziedzinie), natomiast najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie. Branża handlowa najchętniej inwestuje w spoty radiowe (54 proc. budżetu).

 

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.