PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

PARTNER SERWISU
partner serwisu

Marek Lipka, Carrefour: Wchodzimy z modelem franczyzowym do supermarketów

Marek Lipka, Carrefour: Wchodzimy z modelem franczyzowym do supermarketów Marek Lipka, dyrektor supermarketów w Carrefour Polska. Fot. materiały prasowe
0 0

Zaczęliśmy zapraszać franczyzobiorców do współpracy w supermarketach. Do tej pory nasz mniejszy format convenience opierał się na współpracy z franczyzobiorcami. Chcemy, aby ludzie, którzy prowadzą biznesy albo chcą rozpocząć biznes na dużej powierzchni – zrobili to razem z nami – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marek Lipka, dyrektor supermarketów w Carrefour Polska.

– Chcemy, aby część naszych supermarketów działała w modelu franczyzowym. Prowadzimy biznes franczyzowy odpowiedzialnie: sami testujemy różne rozwiązania, zdobywamy wiedzę o tym, jak efektywnie prowadzić sklepy i dopiero potem zapraszamy do współpracy franczyzobiorców, z którymi dzielimy się tą wiedzą – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marek Lipka, dyrektor supermarketów w Carrefour Polska.

Czy oferta franczyzowa Carrefoura zaliczana jest do „twardych” czy do miękkich”? – Dla nas jest ważne, jaki finalnie efekt chcemy uzyskać. Jeśli partner biznesowy ma oczekiwania na niewysokim poziomie, to również jego zaangażowanie będzie małe. Jeśli natomiast ma duże oczekiwania, to zaangażowanie – czy finansowe czy operacyjne – musi być dużo większe z obu stron – tłumaczy Marek Lipka.

– Uważamy, że im bliższa współpraca – nazywana „franczyzą twardą”, tym lepsze wyniki można uzyskać. Inne sieci handlowe, z którymi rozmawiałem, mają podobne doświadczenia – dodaje.

– Supermarketów mamy około 150 – tylko cztery są obecnie prowadzone w modelu franczyzowym, pozostałe należą do nas. W nich testowaliśmy ten model współpracy i obecnie widzimy, że działa, więc teraz w 2018 roku zapraszamy kolejnych franczyzobiorców do współpracy – mówi.

Dodaje, że Carrefour nie planujemy konkretnej liczby takich sklepów. – Podchodzimy do tego elastycznie: patrzymy, co będzie skuteczniejsze, jaka współpraca w danej lokalizacji będzie lepsza dla klientów – wyjaśnia Marek Lipka.

Pełny wywiad z Markiem Lipką, dyrektorem supermarketów w Carrefour Polska, jest dostępny w magazynie "Rynek Spożywczy".

POLECANE

KOMENTARZE: (1)

+ DODAJ KOMENTARZ

sklepikarz 12-06-2018, 09:48:

Kazdy kij ma dwa końce , twarda franczyza jest idealna dla sieci ale potrafi szybko wykończyć franczyzobiorcę bo dla bosa liczy sie kasa a rynek się zmienia a ten udaje że tego nie widzi .Szkoda czasu i pieniędzy na ten projekt a lepszym wyjściem jest wynajem konkretnych półek dla innych dostawców - niech sami dbają o towar a my zapłacimy jak sie sprzeda a za półkę i tak trzeba płacić . Tylko towar musi być INNY niż ten sam badziew na wszystkich sieciach od tego samego dostawcy . A to już trudne , nieprawdaż ?

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.