PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

PKN Orlen szuka dostawców wśród producentów żywności

PKN Orlen szuka dostawców wśród producentów żywności fot. shutterstock
0 0

PKN Orlen w ramach projektu "Spiżarnia Regionów", który obejmuje stacje paliw płockiego koncernu, chce zintensyfikować współpracę z krajowymi dostawcami rodzimych produktów spożywczych. Obecnie są one dostępne na 400 stacjach, a wkrótce może być ich o 150-200 więcej.

"Wykorzystując pozycję naszej firmy i sieć dystrybucji, którą dysponujemy, chcemy realnie przyczynić się do rozwoju polskiej przedsiębiorczości. Narzędzie już mamy, a naszą pomoc dla lokalnych producentów deklarujemy w całym łańcuchu - od organizacji zaopatrzenia przez dostawy" - powiedział prezes PKN Orlen Daniel Obajtek, cytowany w komunikacie spółki.

Według niego zaangażowanie we współpracę z producentami rodzimych produktów, płocki koncern "traktuje jako wyraz społecznej odpowiedzialności, realizowanej poprzez wsparcie dla mniejszych, rodzinnych firm". "Liczymy, że ten potencjał dostrzegą również inne firmy i lokalne, wytwarzane tradycyjnymi metodami produkty, o unikalnych walorach smakowych, będą dostępne dla jeszcze większej grupy konsumentów" - podkreślił prezes PKN Orlen.

Jak zaznaczył płocki koncern, "polską żywność charakteryzuje wysoka jakość, szczególnie doceniana przez klientów". W ocenie spółki potwierdzeniem tego jest "duży sukces" realizowanego tam projektu "Spiżarnia Regionów", zainicjowanego we wrześniu 2017 r. we współpracy z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Agencją Rynku Rolnego.

"Obecnie do dyspozycji klientów pozostaje ponad 70 produktów regionalnych, od 23 polskich rolników i przedsiębiorców, na blisko 400 stacjach paliw, w 4 województwach. Produkty wchodzące w skład oferty mają korzenie regionalne, zostały w pełni wytworzone w Polsce, przez producentów reprezentujących rodzimy kapitał" - poinformował płocki koncern.

Według spółki "Spiżarnia Regionów" to projekt będący "doskonałą platformą do promocji lokalnych produktów od polskich producentów, którzy często nie mają możliwości konkurowania z zagranicznymi dostawcami". "PKN Orlen dostrzega potencjał do rozszerzenia oferty na kolejne 150-200 wyselekcjonowanych stacji. Obecnie trwają przygotowania, aby projekt mógł zostać wdrożony wiosną" - oświadczył płocki koncern.

PKN Orlen zwrócił jednocześnie uwagę, że spółka ta "stawia również na dynamiczny rozwój marek własnych, które produkowane są przez lokalnych producentów i w dużej części mają zastąpić zagraniczne produkty". Spółka przypomniała, że pierwszą kategorią, którą wprowadziła do sprzedaży na stacjach paliw pod marką własną, była woda źródlana O!.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!