PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

PARTNER SERWISU
partner serwisu

Poczta Polska: W 2017 r. doręczyliśmy ponad 120 mln paczek i przesyłek

Poczta Polska: W 2017 r. doręczyliśmy ponad 120 mln paczek i przesyłek  fot. materiały prasowe
0 0

Ponad 120 mln paczek i przesyłek eCommerce dostarczyła w minionym roku Poczta Polska. Najgorętszy okres związany był z przedświątecznymi zakupami. W ostatnie poniedziałek i wtorek przed świętami Bożego Narodzenia klienci spółki nadali ponad milion paczek.

Średnio o 35 proc. wzrosła w okresie świątecznym liczba nadanych przesyłek względem miesięcy neutralnych, np. sierpnia. W najintensywniejszym tygodniu poprzedzającym Boże Narodzenie paczek było aż o 81% więcej niż średnio w pozostałych tygodniach 2017 roku. Oprócz przesyłek kurierskich szczególnym zainteresowaniem cieszyły się przesyłki nadawane w ramach Pakietu POLECONY eCommerce. Poczta Polska odnotowała także rekordowe wolumeny przesyłek nadanych poza granicami naszego kraju. Szczególną dynamikę wzrostu zaobserwowano w przypadku przesyłek  nadawanych w Chinach - informuje Poczta Polska.

Coraz większą popularność zyskuje usługa click&collect, dzięki której klienci mogą odebrać zamówioną paczkę w punktach odbioru, wśród których znajdują się placówki pocztowe, stacje paliw Orlen, kioski i saloniki RUCH-u, a także sklepy Żabka oraz Freshmarket. Docelowo sieć click&collect Poczty Polskiej powiększy się do ponad 11 000 punktów odbioru.

Przygotowania do obsługi szczytu świątecznego Poczta Polska rozpoczęła po podsumowaniu 2016 roku, czyli na początku 2017 roku. W październiku uruchomiono Centrum Monitoringu, którego głównym zadaniem była całodobowa koordynacja prac 14 pocztowych sortowni (WER). Dodatkowo spółka zatrudniła ponad 1500 osób, w obsłudze przesyłek w placówkach i sortowniach pocztowych pomagało także blisko 200 pracowników administracji.

Dla Poczty Polskiej szczyt nie skończył się jednak 24 grudnia. Pierwszy miesiąc nowego roku to okres wzmożonych nadań przesyłek, którymi są najczęściej nietrafione prezenty świąteczne. Zgodnie z obowiązującym prawem, jeżeli towar został kupiony poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość (np. w sklepie internetowym) klient ma prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni i obowiązek zwrotu towaru w ciągu kolejnych 14 dni. Wymaga to jednak angażowania w cały proces osoby, która taki prezent nam wręczyła, dlatego coraz częściej klienci decydują się na okazjonalną sprzedaż otrzymanych prezentów np.  poprzez portale aukcyjne. Po poprzednich świętach Bożego Narodzenia na największej w Polsce platformie sprzedażowej wystawiono ponad milion nietrafionych prezentów. W obecnym sezonie może być ich znacznie więcej, tym bardziej, że portale prowadzą aktywne działania promocyjne zachęcające do tego klientów indywidualnych.

Poczta Polska ułatwia klientom przygotowanie przesyłki zawierającej zwracany towar. Na stronie www.ezwroty.poczta-polska.pl udostępniony jest  formularz,  umożliwiający nadawcom proste, intuicyjne przygotowanie przesyłek do zwrotu. Wystarczy wybrać sklep i wpisać informacje o nadawcy.  Jeśli sklepu nie ma na liście, konieczne będzie wpisanie jego danych. eZwrot może być opłacany przez sklep lub przez nadawcę. To czy eZwrot jest darmowy zależy od tego czy sklep po zawarciu umowy z Pocztą Polską na nadawanie przesyłek zwrotnych  udostępnił taką opcję. W sytuacji, gdy sklep nie oferuje klientom darmowego eZwrotu, bądź nie ma go na liście, opłatę poniesie we własnym zakresie nadawca przesyłki ze zwracanym towarem, w wysokości zgodnej z obowiązującym cennikiem.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.