PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Poczta Polska zanotowała 400 mln zł przychodu ze sprzedaży produktów w placówkach

Poczta Polska zanotowała 400 mln zł przychodu ze sprzedaży produktów w placówkach fot. materiały prasowe
0 0

Działalność handlowa w ubiegłym roku przyniosła Poczcie Polskiej 400 mln zł przychodu -poinformowała spółka w komunikacie. Zgodnie z nową strategią rozwoju poczta w segmencie handlu zamierza dołączyć do grona wiodących w kraju dystrybutorów towarów pocztowych, papierniczych, biurowych, prasy i wydawnictw.

Poczta Polska posiada ponad 7 500 placówek, filii i agencji pocztowych. Zgodnie z nową strategią, ta sieć stale się rozwija. Placówki są punktami oferującymi usługi komunikacyjne i finansowe lokalnym społecznościom.

– Nasi klienci przyzwyczajają się, że działalność Poczty Polskiej nie ogranicza się wyłącznie do obsługi przesyłek. Konsekwentnie poszerzamy naszą ofertę, ponieważ chcemy oferować atrakcyjne produkty w przystępnych cenach. Sprzedaż płyt, książek i artykułów papierniczych ma duże znaczenie dla społeczności wsi i mniejszych miejscowości, gdzie placówki Poczty Polskiej mają do odegrania szczególnie ważną rolę  – mówi Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej.

W ofercie Poczty są książki dotyczące historii Polski, a także biograficzne, beletrystka, serie dla dzieci i poradniki. Od 2015 roku w Poczcie systematycznie rośnie sprzedaż prasy egzemplarzowej i książek. W 2017 roku przychód z tej sprzedaży wyniósł niemal 115 mln zł, podczas gdy jeszcze w roku 2015 było to niewiele ponad 100 mln.

W tym roku Poczta Polska kontynuuje działania zmierzające do uporządkowania oferty handlowej i atrakcyjniejszego prezentowania jej w placówkach. Celem jest zwiększenie przychodów o 20 procent. Spółka, zgodnie ze strategią rozwoju przyjętą w 2017 roku chce wzmocnić swoje udziały w segmencie handlu i stać się liczącym  dystrybutorem towarów pocztowych, papierniczych, biurowych i prasy.

– Porządkujemy naszą ofertę w placówkach. Jesteśmy przekonani, że sprzedaż detaliczna w placówkach pocztowych będzie znacząco rosła w kolejnych latach, dzięki trafianiu w oczekiwania naszych klientów oraz atrakcyjniejszemu prezentowaniu produktów. Jesteśmy stabilnym i wiarygodnym partnerem dla firm, których produkty są sprzedawane w naszych placówkach – mówi Grzegorz Kurdziel.

Dane z ubiegłego roku potwierdzają, że artykuły te są chętnie kupowane. W 2017 roku szczególnym zainteresowaniem cieszyły się między innymi książeczki dla dzieci, zaś z książek dla dorosłych – wydawnictwa o tematyce kulinarnej. W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych w 2017 roku produktów znalazły się wydawnictwa dla dzieci z serii album z naklejkami oraz wydawnictwa z serii Bystrzaki. Popularnością cieszyły się pozycje z przepisami siostry Anastazji.

Chętnie kupowane były gry i zabawki oraz drobne słodycze. Ponadto pocztowa oferta podstawowa wzbogacana jest asortymentem sezonowym i okolicznościowym.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!