PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

PARTNER SERWISU

Promuj produkty zmysłami, czyli jak działa marketing sensoryczny

Promuj produkty zmysłami, czyli jak działa marketing sensoryczny fot. Shutterstock
0 0

Promowanie produktów, które działa w sposób najbardziej bezpośredni na zmysły klienta, oraz na jego podświadomość, to właśnie działania marketingu sensorycznego. Celem tych działań jest wywoływanie wśród konsumentów zaprojektowanych, dogłębnych doznań zmysłowych, w efekcie których wzrośnie ich świadomość marki i przywiązanie do niej oraz wpłynie pozytywnie na decyzje zakupowe. Marketing ten bazując na sferze emocjonalnej człowieka, dąży do pełnego zaangażowania odbiorcy na wszystkich płaszczyznach – informuje firma Mood.

Jaki rodzaj muzyki gra w Twoim ulubionym sklepie gdy robisz zakupy? Jakie opakowanie posiadają perfumy które zazwyczaj kupujesz?  Czy fotel do salonu, który zamierzasz właśnie zakupić, jest miły w dotyku? Odpowiedzi na te pytania pokazują, w jakim stopniu i dlaczego klient podejmując decyzje zakupowe, kieruje się sensorycznym odbiorem produktów i usług. 

- Wyniki badań Mood nad budowaniem marki multisensorycznej pokazują, iż około 80 procent konsumentów, przyznaje się, że w momencie kupowania nowego auta, najprzyjemniejszym momentem jest poczucie jego zapachu. Natomiast 60 procent, odróżnia telefony komórkowe i ich jakość za pomocą dźwięków. Co ciekawe prawie 72 procent ludzkich emocji, wywoływana jest przez zmysł dotyku – mówi Aleksandra Potrykus – Wincza, Country Manager Poland & Baltics w firmie Mood.

Wzrok

Mood podaje, że przyglądając się danemu produktowi, jesteśmy w stanie automatycznie - „na pierwszy rzut oka”, stwierdzić, czy przypadł nam do gustu, czy też nie. Bardzo szybka i dokonywana najczęściej pod wpływem impulsu analiza wizualna może sprawić, że albo pokochamy dany produkt, albo równie szybko się do niego zrazimy.

W marketingu sensorycznym to właśnie wzrok stanowi jeden z głównych i dominujących aspektów. Dzieje się tak dlatego, ze to właśnie nim stale i świadomie się posługujemy i to najczęściej on odpowiada za pierwsze wrażenie odnośnie produktu. Wiadomym jest, iż około 80 procent emocji wywoływanych jest właśnie poprzez zmysł wzroku. Na jakiej zasadzie marketing sensoryczny odwołuje się do zmysłu wzroku?

Aby przyciągnąć uwagę klienta, a chwilową znajomość z produktem przekształcić w lojalną relację, najczęściej działa przez:

Opakowanie – oczy klienta oceniają kształt, kolor, wzornictwo opakowania, a także to w jaki sposób nazwa marki koresponduje z całością produktu;

Dekoracja wnętrza lokalu – to niezwykle ważne, aby wystrój wnętrza korespondował z ofertą produktową marki, a motyw przewodni (np. kolor ścian) zaaranżowanej przestrzeni był adekwatny do specyfiki działalności danego sklepu;

Cena – prawidłowa ekspozycja i wizualne pokazanie  ceny daje możliwość przyciągnięcia wzroku konsumenta , koncentrując jego uwagę i docierając do jego świadomości na dłużej;

Oświetlenie – profesjonalnie dobrane do specyfiki lokalu światło, uwydatnia walory produktów i sprawia, że ekspozycja promowanych artykułów staje się atrakcyjniejsza i zaczyna skuteczniej przyciągać wzrok.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!