PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Promuj produkty zmysłami, czyli jak działa marketing sensoryczny

Promuj produkty zmysłami, czyli jak działa marketing sensoryczny fot. Shutterstock
0 0

Promowanie produktów, które działa w sposób najbardziej bezpośredni na zmysły klienta, oraz na jego podświadomość, to właśnie działania marketingu sensorycznego. Celem tych działań jest wywoływanie wśród konsumentów zaprojektowanych, dogłębnych doznań zmysłowych, w efekcie których wzrośnie ich świadomość marki i przywiązanie do niej oraz wpłynie pozytywnie na decyzje zakupowe. Marketing ten bazując na sferze emocjonalnej człowieka, dąży do pełnego zaangażowania odbiorcy na wszystkich płaszczyznach – informuje firma Mood.

Jaki rodzaj muzyki gra w Twoim ulubionym sklepie gdy robisz zakupy? Jakie opakowanie posiadają perfumy które zazwyczaj kupujesz?  Czy fotel do salonu, który zamierzasz właśnie zakupić, jest miły w dotyku? Odpowiedzi na te pytania pokazują, w jakim stopniu i dlaczego klient podejmując decyzje zakupowe, kieruje się sensorycznym odbiorem produktów i usług. 

- Wyniki badań Mood nad budowaniem marki multisensorycznej pokazują, iż około 80 procent konsumentów, przyznaje się, że w momencie kupowania nowego auta, najprzyjemniejszym momentem jest poczucie jego zapachu. Natomiast 60 procent, odróżnia telefony komórkowe i ich jakość za pomocą dźwięków. Co ciekawe prawie 72 procent ludzkich emocji, wywoływana jest przez zmysł dotyku – mówi Aleksandra Potrykus – Wincza, Country Manager Poland & Baltics w firmie Mood.

Wzrok

Mood podaje, że przyglądając się danemu produktowi, jesteśmy w stanie automatycznie - „na pierwszy rzut oka”, stwierdzić, czy przypadł nam do gustu, czy też nie. Bardzo szybka i dokonywana najczęściej pod wpływem impulsu analiza wizualna może sprawić, że albo pokochamy dany produkt, albo równie szybko się do niego zrazimy.

W marketingu sensorycznym to właśnie wzrok stanowi jeden z głównych i dominujących aspektów. Dzieje się tak dlatego, ze to właśnie nim stale i świadomie się posługujemy i to najczęściej on odpowiada za pierwsze wrażenie odnośnie produktu. Wiadomym jest, iż około 80 procent emocji wywoływanych jest właśnie poprzez zmysł wzroku. Na jakiej zasadzie marketing sensoryczny odwołuje się do zmysłu wzroku?

Aby przyciągnąć uwagę klienta, a chwilową znajomość z produktem przekształcić w lojalną relację, najczęściej działa przez:

Opakowanie – oczy klienta oceniają kształt, kolor, wzornictwo opakowania, a także to w jaki sposób nazwa marki koresponduje z całością produktu;

Dekoracja wnętrza lokalu – to niezwykle ważne, aby wystrój wnętrza korespondował z ofertą produktową marki, a motyw przewodni (np. kolor ścian) zaaranżowanej przestrzeni był adekwatny do specyfiki działalności danego sklepu;

Cena – prawidłowa ekspozycja i wizualne pokazanie  ceny daje możliwość przyciągnięcia wzroku konsumenta , koncentrując jego uwagę i docierając do jego świadomości na dłużej;

Oświetlenie – profesjonalnie dobrane do specyfiki lokalu światło, uwydatnia walory produktów i sprawia, że ekspozycja promowanych artykułów staje się atrakcyjniejsza i zaczyna skuteczniej przyciągać wzrok.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.