PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Comarch - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu www.nagel-group.com - partner portalu sniezka - partner portalu

PARTNERZY SERWISU

Przyszłość branży handlowej to luksusowy convenience i outletowy spożywczak

Przyszłość branży handlowej to luksusowy convenience i outletowy spożywczak fot. shutterstock
0 0

Analitycy Euromonitora wskazali koncepty, które w ich ocenie będą wyznaczały kierunki rozwoju branży detalicznej i optymalnego zaspakajania potrzeb klientów. Na liście znalazły się: australijska sieć convenience The Foodary, chorwacka sieć Żabac i chiński koncept Tao Cafe, rozwijany przez Alibaba Group.

Sieć the Foodary zadebiutowała w Australii w lutym 2017, wprowadzając koncept sklepu convenience, który jest designersko urządzony, posiada rozbudowany kącik kawiarniany oraz lokalny bar sałatkowy - Sumo Sald. Do tego sieć oferuje usługi: odbioru paczek, prania i dostawy zestawów jedzeniowych. Do końca roku ma działać 30 sklepów w tym koncepcie. Sklep posiada także aplikację, dzięki której można zakupić produkty online i zapłacić za nie oraz za benzynę zatankowaną na stacji zlokalizowanej przy sklepie. Sklep skupia zatem wszystkie elementy, które obecnie stanowią podstawę sukcesu: wygodę, ofertę zdrowej żywności i usługi dodatkowe w jednym.

Po drugiej stronie szali ulokował się koncept Żabac rozwijany w Chorwacji. Sklepy otwierane są przez rodzinę Żabomki od końca 2016 roku. Placówki oferują żywność bezpośrednio od producentów, czyli na paletach i w opakowaniach zbiorczych a ich termin przydatności wynosi od kilku dni do max. 2 miesięcy. Pozwala to sieci Żabac oferować towary o 50 do 90 proc. taniej niż w standardowych placówkach. 

Czytaj więcej w dlahandlu.pl

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!