PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Rafał Krauze z trnd Polska na EEC 2018: Konsumenci chcą współtworzyć marki spożywcze

Rafał Krauze z trnd Polska na EEC 2018: Konsumenci chcą współtworzyć marki spożywcze Rafał Krauze, Country Manager w trnd Polska. Fot. PTWP
0 0

Ważne jest, aby marki spożywcze wsłuchiwały się w potrzeby konsumentów, a nawet tworzyły dla nich przestrzeń do współtworzenia produktów - mówił Rafał Krauze, Country Manager w trnd Polska w trakcie debaty "Nowe trendy i nowi konsumenci na rynku spożywczym", która odbyła się podczas 10. edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

- Obecny konsument jest bardzo świadomy tego, co kupuje. Definicja innowacyjności zmieniła się względem poprzednich lat. Kiedyś cykl życia produktów to było kilka, kilkanaście lat, a teraz to jest często tylko 12 miesięcy. To jest szybkie wejście i wyjście z rynku, przekalibrowanie produkcji i wejście z czymś, co odpowiada na potrzeby rynku - mówił Rafał Krauze, Country Manager w trnd Polska.

- I to jest bardzo ważne, żeby nie podsłuchiwać konsumentów, ale wsłuchiwać się, by dział R&D (research and development - przyp. red.) faktycznie istniał, a nie był tylko analogowy. Ważne jest, żeby naprawdę współpracować z konsumentami - dodał.

- Chciałbym, abyśmy na polskim rynku zaczęli realizować projekty badawcze, w których konsumenci mogą współtworzyć produkty. To już nie jest tylko wywiad fokusowy na temat: „co bym chciał od produktu?", tylko to jest co-creation, czyli współtworzenie produktu, układanie go na półkach, ścieżka zakupowa. To jest coś, na co my jako konsumenci w końcu mamy wpływ - zaznaczył.

Jego zdaniem to nie jest pytanie do marek spożywczych, czy one powinny zacząć rozmawiać z konsumentami, tylko konieczność prowadzenia nowoczesnego dialogu z konsumentami.

- Jeśli chodzi o strukturę wydatków mediowych, zeszły rok był pierwszy rokiem w historii, kiedy wydatki na telewizję zaczęły maleć. Wideo przeniosło się do internetu, a wydatki na online są dwucyfrowe. I to nie dlatego, że marki nagle odkryły, że internet jest wspaniałym miejscem, żeby się komunikować z konsumentami, ale tam po prostu przeszli konsumenci - tłumaczył.

Podkreślił, aby producenci żywności nie mylili słuchania z podsłuchiwaniem. - Czym innym jest podsłuchiwanie, a czym innym budowanie realnego dialogu i stworzenie takiego poczucia, że konsumenci mają wpływ - wyjaśniał.

Dodał, że według badań ponad 58 proc. konsumentów deklaruje chęć współtworzenia marek i posiadania jakiegokolwiek wpływu na decyzję marek. - I to dotyczy wszystkich kategorii, nie tylko spożywczej, ale w branży spożywczej jest to szczególnie istotne w kontekście świadomości współczesnego konsumenta - podsumował Rafał Krauze.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!