PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

PARTNER SERWISU

Rafał Krauze z trnd Polska na EEC 2018: Konsumenci chcą współtworzyć marki spożywcze

Rafał Krauze z trnd Polska na EEC 2018: Konsumenci chcą współtworzyć marki spożywcze Rafał Krauze, Country Manager w trnd Polska. Fot. PTWP
0 0

Ważne jest, aby marki spożywcze wsłuchiwały się w potrzeby konsumentów, a nawet tworzyły dla nich przestrzeń do współtworzenia produktów - mówił Rafał Krauze, Country Manager w trnd Polska w trakcie debaty "Nowe trendy i nowi konsumenci na rynku spożywczym", która odbyła się podczas 10. edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

- Obecny konsument jest bardzo świadomy tego, co kupuje. Definicja innowacyjności zmieniła się względem poprzednich lat. Kiedyś cykl życia produktów to było kilka, kilkanaście lat, a teraz to jest często tylko 12 miesięcy. To jest szybkie wejście i wyjście z rynku, przekalibrowanie produkcji i wejście z czymś, co odpowiada na potrzeby rynku - mówił Rafał Krauze, Country Manager w trnd Polska.

- I to jest bardzo ważne, żeby nie podsłuchiwać konsumentów, ale wsłuchiwać się, by dział R&D (research and development - przyp. red.) faktycznie istniał, a nie był tylko analogowy. Ważne jest, żeby naprawdę współpracować z konsumentami - dodał.

- Chciałbym, abyśmy na polskim rynku zaczęli realizować projekty badawcze, w których konsumenci mogą współtworzyć produkty. To już nie jest tylko wywiad fokusowy na temat: „co bym chciał od produktu?", tylko to jest co-creation, czyli współtworzenie produktu, układanie go na półkach, ścieżka zakupowa. To jest coś, na co my jako konsumenci w końcu mamy wpływ - zaznaczył.

Jego zdaniem to nie jest pytanie do marek spożywczych, czy one powinny zacząć rozmawiać z konsumentami, tylko konieczność prowadzenia nowoczesnego dialogu z konsumentami.

- Jeśli chodzi o strukturę wydatków mediowych, zeszły rok był pierwszy rokiem w historii, kiedy wydatki na telewizję zaczęły maleć. Wideo przeniosło się do internetu, a wydatki na online są dwucyfrowe. I to nie dlatego, że marki nagle odkryły, że internet jest wspaniałym miejscem, żeby się komunikować z konsumentami, ale tam po prostu przeszli konsumenci - tłumaczył.

Podkreślił, aby producenci żywności nie mylili słuchania z podsłuchiwaniem. - Czym innym jest podsłuchiwanie, a czym innym budowanie realnego dialogu i stworzenie takiego poczucia, że konsumenci mają wpływ - wyjaśniał.

Dodał, że według badań ponad 58 proc. konsumentów deklaruje chęć współtworzenia marek i posiadania jakiegokolwiek wpływu na decyzję marek. - I to dotyczy wszystkich kategorii, nie tylko spożywczej, ale w branży spożywczej jest to szczególnie istotne w kontekście świadomości współczesnego konsumenta - podsumował Rafał Krauze.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.