PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

PARTNER SERWISU
partner serwisu

Rynek produktów do prania wart ponad 1,5 mld zł i stale rośnie

Rynek produktów do prania wart ponad 1,5 mld zł i stale rośnie fot. pexels.com
0 0

Polacy piorą coraz częściej i bardziej specjalistycznie, więc rynek środków do prania poszerza się o kolejne kategorie, więc także wydatki na nie rosną - pisze "Puls Biznesu".

Co nakręca rynek produktów do prania? Poza budżetami marketingowymi producentów to... coraz mniejsze mieszkania, sportowcy, ekologia i wygoda. Dodatkowo poruszenie, na razie medialne, wywołała informacja, że Zygmunt Chajzer, kojarzący się przez lata z Vizirem, po niedawnym rozwiązaniu umowy z producentem rozważa wprowadzenie razem z synem Filipem Chajzerem własnej marki proszków (donosił o tym serwis Press.pl). Ruch w kategorii widać też w statystykach oraz w prognozach. W tych pierwszychwybijają się silnie rosnące kapsułki do prania, w tych drugich — po latach spadków — zmianę trendu odnotowują proszki — podaje firma badawcza Euromonitor International.

W tym roku właśnie na proszki, kapsułki, ale też żele do prania wydamy ponad 1,5 mld zł, prognozują analitycy Euromonitora. Za największą część rynku z wynikiem prawie 948 mln zł odpowiadają proszki, na które wydatki jednak ostatnio spadały. Dlaczego w 2018 r. będzie inaczej? To kwestia m.in. lepszego dopracowania produktów, ale też wzrost dochodów, który po prostu skutkuje większymi zakupami.

A producenci rzeczywiście dwoją się i troją z nowinkami. 

Więcej w "Pulsie Biznesu".

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Możliwość komentowania została tymczasowo wyłączona.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.