PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

PARTNER SERWISU
partner serwisu

Srebrne tsunami, czyli pokolenie 50+, coraz ważniejsze dla handlu i gastronomii

Srebrne tsunami, czyli pokolenie 50+, coraz ważniejsze dla handlu i gastronomii Przemysław Franczak, Menedżer Pionu Ultra Świeża Żywność/Grupa Klientów HoReCa w firmie MAKRO Polska.
0 0

Generacja 50+, zwana też srebrnym tsunami, to jedno z dwóch pokoleń, które będą nabierać coraz większego znaczenia dla gastronomii i handlu – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Przemysław Franczak, Menedżer Pionu Ultra Świeża Żywność/Grupa Klientów HoReCa w firmie MAKRO Polska.

Już nie tylko milenialsi. Producenci oraz sieci gastronomiczne i handlowe coraz więcej uwagi zaczynają poświęcać pokoleniu 50+, czyli tzw. silver generation.

– Silver generation (srebrne pokolenie) to jedno z dwóch pokoleń, które będą nabierać coraz większego znaczenia. Szczególnie z perspektywy wartości. O milenialsach często mówimy, że za chwilę zaczną wydawać pieniądze i generować obroty. O pokoleniu srebrnym (50+, 55+) zapominamy lub wspominamy o nich w kontekście starzejącego się społeczeństwa. Jest to jednak bardzo ciekawa biznesowo grupa: bardzo świadoma swoich oczekiwań, podążająca za trendami, coraz większą uwagę przykładająca do stylu życia – mówi Przemysław Franczak, Menedżer Pionu Ultra Świeża Żywność/Grupa Klientów HoReCa w firmie MAKRO Polska.

Jakie są jej oczekiwania? Pokolenie 50+ wymaga m.in. komfortu robienia zakupów, np. większych alejek, wygodniejszych wózków, lepiej usytuowanych produktów pod względem wysokości. Oczekuje wyraźnych i czytelnych etykiet oraz precyzyjnych informacji dotyczących produktów. Internet czy komunikacja mobilna nie są dla niej pierwszym źródłem zdobywania informacji. – Zdecydowanie ważniejsze są rekomendacje tzw. lokalnych twórców opinii (Key opinion leaders). O tym trzeba pamiętać i z nimi trzeba pracować. Oni będą do tego pokolenia lepiej docierali niż niejedna aplikacja czy komunikacja wysłana formą cyfrową – mówi rozmówca serwisu portalspozywczy.pl.

Jakich produktów poszukuje ta generacja? Tradycyjnych? Premium? – Myślę, że od jakiegoś czasu w Polsce zaciera się różnica między produktem premium a produktem tradycyjnym. Każdy z nas podczas niedzielnego obiadu czy rodzinnej imprezy słyszy, że kiedyś to robiono dobre wędliny. Idąc do sklepu, chcąc wybrać coś, co przypomina tradycyjne wędliny, nierzadko lądujemy w pułapie cenowym, który śmiało można nazwać „premium”. To jest ten kierunek, który trzeba uwzględnić. Przedstawiciele starszego pokolenia są coraz bardziej świadomi tego, co powinni jeść. Coraz większą wagę przykładają do stylu życia, a jedzenie jest bardzo dużą częścią tego stylu. Na pewno tradycyjność i premium stają się dla nich coraz bardziej kluczowe – wyjaśnia.

Srebrne pokolenie jest również ważnym odbiorcą świata gastronomii. Co prawda przedstawiciele tej grupy nie wychodzą do restauracji tak często jak młodsze wiekowo grupy. Za to, jak już wyjdą, zostawiają dużo wyższe średnie rachunki. Oczekują też pewnego standardu.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE: (1)

+ DODAJ KOMENTARZ

Barbara 07-07-2018, 15:15:

co za bzdury, 50+ to ludzie którzy odchodzą o jedzenie przetworzonego dla ratowania swojego zdrowia, jedzenie przetworzone jedzą niedouczeni

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.