PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Crédit Agricole - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Transformacja cyfrowa odmienia zakupy, a żywność najmniej chętnie kupowana w sieci - raport

0 0

Choć sklepy tradycyjne wciąż są najpopularniejszym kanałem sprzedaży, to szybko rośnie liczba konsumentów dokonujących zakupów za pomocą urządzeń mobilnych. Jak wynika z raportu firmy doradczej PwC, już teraz 17% Polaków kupuje za pomocą smartfona przynajmniej raz w tygodniu, a 7% robi to codziennie. Dodatkowo, 39% konsumentów opłaca codzienne zakupy używając płatności mobilnych.

- Dziś marki przestają być tylko podmiotami sprzedażowymi, a stają się aktorami życia społecznego – kreatorami i symbolami kultury zarazem. Marki, które są tego świadome, budują swoją pozycję w oparciu o misję, którą pragną realizować, a przestrzeń mediów społecznościowych daje im szansę na manifestację tych poglądów. Dzięki mediom społecznościowym marka odchodzi od roli nadawcy komunikatów, a staje się partnerem w dialogu z konsumentami, dzięki czemu jest bogata w treści w takim stopniu, w jakim jeszcze nigdy nie była – podkreśla Marta Marczak, dyrektor w zespole ds. strategii marki w PwC. 

Badanie przeprowadzone na potrzeby raportu pokazuje także, że coraz więcej osób woli przeznaczać swoje środki na dobra niematerialne. 33% respondentów przyznało, że zaczęło więcej wydawać na doświadczenia takie jak podróże, szkolenia, jedzenie na mieście czy wydarzenia kulturalne. Nieco mniej, bo 30%, przeznacza większe sumy na zakup nowych rzeczy. Wpływ na zmianę zachowań konsumenckich Polaków ma przede wszystkim chęć spędzania czasu z rodziną i znajomymi (tak wskazało 48% ankietowanych), zmiana życiowych priorytetów (41%), okres życia, w jakim się znajdują (39%) i chęć inwestowania w siebie (38%).

Eksperci PwC podkreślają, że widocznym wśród polskich konsumentem trendem zyskującym na znaczeniu jest chęć wypożyczania dóbr i posiadania dostępu do wybranych usług, jako alternatywa do posiadania rzeczy na własność. Polacy najchętniej są skłonni do wypożyczania: samochodów (44%), innych środków transportu, takich jak rower lub skuter (39%), sprzętu sportowego i turystycznego (39%), sprzętu do majsterkowania i prac domowych (35%). 23% pytanych stwierdziło, że niczego nie chciałoby pożyczać.

Zastosowania sztucznej inteligencji w handlu jest widoczne w trzech obszarach. Po pierwsze, to coraz precyzyjniejsze, samouczące się algorytmy odpowiadające za personalizację, segmentację, dopasowywanie do grupy odbiorców reklam oraz rekomendację produktów i usług. Po drugie, to rozwiązania odpowiedzialne za komunikację z konsumentem oraz jego obsługę. Po trzecie zaś – sztuczna inteligencja w handlu to cały obszar optymalizacji pakowania, realizacji zamówień, magazynowania oraz logistyki poprzez zastosowanie odpowiednich algorytmów oraz robotów.

POPRZEDNIA STRONA NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.