PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Wiceprezes Carrefoura: Trend prozdrowotny napędza działania detalistów i producentów żywności

Wiceprezes Carrefoura: Trend prozdrowotny napędza działania detalistów i producentów żywności Robert Noceń, sekretarz generalny, wiceprezes zarządu Carrefour Polska. Fot. PTWP
0 0

– Wyraźnie widzimy – to już nawet nie jest trend, tylko megatrend – ukierunkowanie konsumentów na wszystko to, co kojarzy się ze zdrowiem, czyli poszukiwanie odpowiedniej jakości produktów. Moim zdaniem to jest główny trend, który napędza wszystkie dookoła – mówił Robert Noceń, sekretarz generalny, wiceprezes zarządu Carrefour Polska w trakcie debaty "Nowe trendy i nowi konsumenci na rynku spożywczym", która odbyła się podczas 10. edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

– Zmian na rynku handlu detalicznego jest cały szereg i są one naprawdę dynamiczne. Oprócz zachowań konsumenckich, oprócz rozwoju poszczególnych kategorii i nowych produktów oraz ewolucji istniejących, wyraźnie obserwujemy dążenie do tego, aby dostęp do oferty handlowej konsumentów był ciągły – 24 godz. na dobę, 365 dni w roku – mówił Robert Noceń, sekretarz generalny, wiceprezes zarządu Carrefour Polska.

– To, na co my postawiliśmy w swojej strategii, to jest tzw. omnichannel – dążymy do tego, abyśmy byli w stanie odpowiedzieć na wszelkie potrzeby konsumentów we wszystkich naszych formach sprzedaży – mówił.

Dodał, że za tym idzie też zmiana oczekiwań konsumentów. – Zupełnie inny asortyment i zupełnie inne kategorie rozwijamy w sklepach osiedlowych, które są w bardzo dynamicznym trendzie wzrostowym. Klienci cenią sobie swój czas, więc potrzebują robić zakupy blisko domu jak najszybciej. Stąd też dopasowujemy asortyment i rozwijamy te kategorie, które służą zakupom błyskawicznym typu „food to go”. Stawiamy też na mniejsze opakowania, dopasowane gabarytowo do małego formatu – mówił.

Podkreślił, że inaczej wygląda to w hipermarketach i innych sklepach większego formatu, w których cena jest cały czas bardzo istotna. – Wyraźnie widzimy – to już nawet nie jest trend, tylko megatrend – ukierunkowanie konsumentów na wszystko to, co kojarzy się ze zdrowiem, czyli poszukiwanie odpowiedniej jakości produktów. Klienci czytają etykiety, sprawdzają, jakie składy mają poszczególne produkty, więc w większych sklepach proces zakupowy jest trochę wydłużony – tłumaczył.

 – Widzimy również dużo większe zainteresowanie seniorów tym, co kupują i co konsumują. To jest dynamiczna grupa konsumentów, która bardzo się tym interesuje – dodał.

– Wychodzimy też temu naprzeciw, ponieważ wdrożyliśmy ostatnio system dodatkowych oznaczeń wartości energetycznej na produktach naszych marek własnych. To jest bardzo prosty system, nazywa się SENS. Każdy – patrząc na etykietę produktu – widzi od razu, jak często powinien taki produkt jeść, żeby rzeczywiście dbać o zbilansowaną dietę. Spotkało się to z ogromnym pozytywnym przyjęciem konsumentów – wyjaśniał wiceprezes Carrefoura.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!