PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu www.nagel-group.com - partner portalu

PARTNERZY SERWISU

Wzrost popytu na produkty ekologiczne w krajach UE

Wzrost popytu na produkty ekologiczne w krajach UE fot. shutterstock
0 0

Eksperci prognozują na rok 2017 stabilny rozwój koniunktury wszystkich krajów członkowskich UE. Przekłada się to między innymi na wybór przez konsumentów wysokiej jakości artykułów żywieniowych z prozdrowotną wartością dodaną.

Oczekiwania konsumentów kształtują się niejednorodnie, niepewność odczuwają mieszkańcy krajów członkowskich z północy i południa Europy. Jednak rynek produktów spożywczych pozostaje stabilny. Odczuwalny przyrost w obrotach ilości sprzedaży można było ostatnio odnotować tylko w Niemczech, Czechach i Wielkiej Brytanii. Decydujący był także niewielki wzrost cen żywności.

Najważniejsze kryterium jakości na europejskim rynku produktów spożywczych pozostaje smak. Tu także jednak konsument żąda ciągłych innowacji bogatej oferty. Celem ponad 50 procent innowacji w branży jest zatem różnorodność smaku i udoskonalenie produktów. Oprócz delektowania się smakiem, nabywcy oczekują indywidualnej wartości dodanej. Produkt musi odpowiadać wszystkim codziennym i żywieniowym potrzebom klientów. Mocny kurs produktów convenience wyprzedziła rosnąca tendencja konsumentów ku produktom korzystnym dla zdrowia. Zainteresowanie dotyczy szczególnie nowości wśród produktów roślinnych, ale także artykułów żywieniowych z prozdrowotną wartością dodaną. Małym, ale dynamicznie rosnącym trendem jest zwiększająca się świadomość konsumentów co do żywności zrównoważonej. W centrum uwagi są przy tym zasada przejrzystości odpowiedzialności wobec środowiska i pracowników. Na ekologiczne artykuły spożywcze obywatele UE 2015 wydali ok. 27 miliardów euro – odpowiada to średnio 53 euro na osobę. Najczęściej produkty ekologiczne kupują konsumenci w Danii, Szwecji, Luksemburgu, Austrii i Niemczech.

Te trendy dotyczą wszystkich kategorii produktów. Najwięcej nowości wśród produktów znajduje się jednak w segmentach dań gotowych, produktów mlecznych, soft drinków, mrożonek oraz mięsa. 

POLECANE

KOMENTARZE: (1)

+ DODAJ KOMENTARZ

Zygmunt amator wody po goleniu 07-06-2017, 10:27:

Produkty ekologiczne - sposob zeby wyciagnac wiecej kasy od klienta. Jakie ekologiczne ? Co to , deszcz I wiatr nie roznosza pestycydow??