PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Akita Ramen: Od food trucka przez pop-up do własnej restauracji (wywiad)

Akita Ramen: Od food trucka przez pop-up do własnej restauracji (wywiad) fot.: Akita Ramen
0 0

- Kiedy zaczynaliśmy, dużo osób twierdziło, że rynek food trucków jest nasycony. Jak się okazało, mobilnej gastronomii ciągle przybywało. Z roku na rok padały kolejne rekordy imprez, liczby food trucków czy liczby gości. Zeszły rok pokazał, że nie tylko mamy wysyp food trucków, ale też wysyp organizatorów imprez streetfoodowych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Karol Kiedrowski, założyciel Akita Ramen.

Portalspozwczy.pl: Skąd pomysł na food truck Akita Ramen?

Karol Kiedrowski, założyciel: Działamy od 2015 roku. Plan powstał z kilku pomysłów, które miałem po powrocie z Japonii. Udało mi się znaleźć osoby zainteresowane współpracą. Ruszyliśmy z opóźnieniem w środku sezonu.

Dlaczego zdecydowaliście się na mobilną gastronomię, a nie na własną restaurację?

Kiedy pomysł na Akita Ramen zaczął się rodzić, mieliśmy zamiar otworzyć bardzo mały lokal. Decyzja o food trucku spowodowana była względami finansowymi. Nie do końca był to pomysł pasujący logistycznie do naszego dania.

Czy na tamten moment ramen był potrawą bardzo egzotyczną?

Na początku musieliśmy podawać smażony makaron z woka zamiast ramenu. Zajęło też trochę czasu, zanim udało nam się wyprzeć strach przed jedzeniem zupy za dwadzieściakilka złotych.

Wydawałoby się, że obecnie mamy modę na ramen. Czy nadal spotykacie się z pytaniem „co to jest”?

Dalej pojawiają się takie pytania. Na pewno sporo więcej jest osób zorientowanych, niż takich, które spotykają się z tą nazwą po raz pierwszy. Nie wszyscy jednak mieli doświadczenia, które mogły zbudować poprawnie wizerunek tego dania. Nie każdy, kto twierdzi, że próbował ramen, miał szansę spróbować czegoś godnego uwagi. Moda sprawia, że nie wszędzie trzymana jest równa jakość tej potrawy. Niektórzy na przykład mówią, że próbowali ramenu i że jest on bardzo niesmaczny. Staramy się zmienić ten wizerunek.

Nie obawiacie się, że moda na ramen w którymś momencie minie?

Ciężko mi wypowiedzieć się na ten temat, ponieważ nie mamy wiedzy, jak wygląda cała scena ramenowa w Polsce. Jeśli mówimy o modzie, to pewnie jak każda moda – będzie miała swój słabszy okres i w końcu jakoś ucichnie. Szczególnie, że im coś jest bardziej modne, tym więcej osób, które nie zwróciłoby na to uwagi, gdyby modne nie było. Z drugiej strony w Japonii nikt nawet sobie nie wyobraża, by ramen mógł „się skończyć”, więc może w Polsce też się nie skończy. Myślę, że ramenowych knajpek nadal będzie przybywać.

A moda na food trucki?

Kiedy zaczynaliśmy, dużo osób twierdziło, że rynek food trucków jest nasycony. Jak się okazało, mobilnej gastronomii ciągle przybywało. Z roku na rok padały kolejne rekordy imprez, liczby food trucków czy liczby gości. Zeszły rok pokazał, że nie tylko mamy wysyp food trucków, ale też wysyp organizatorów imprez streetfoodowych. To świadczy o tym, że rynek się bardzo dynamicznie rozwijał i nadal rozwija. Wysyp organizatorów spowodował jednak, że trochę pogorszyła się jakość.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.