PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Akita Ramen: Od food trucka przez pop-up do własnej restauracji (wywiad)

0 0

- Kiedy zaczynaliśmy, dużo osób twierdziło, że rynek food trucków jest nasycony. Jak się okazało, mobilnej gastronomii ciągle przybywało. Z roku na rok padały kolejne rekordy imprez, liczby food trucków czy liczby gości. Zeszły rok pokazał, że nie tylko mamy wysyp food trucków, ale też wysyp organizatorów imprez streetfoodowych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Karol Kiedrowski, założyciel Akita Ramen.

Czy jest w takim razie jeszcze miejsce dla nowych?

Moim zdaniem jest jeszcze sporo miejsca, szczególnie, jeśli chodzi o imprezy skupiające się na konkretnych daniach, kuchniach czy konkretnej jakości.

Na zjazdach foodtrucków często można zaobserwować, że klienci przywiązują się do niektórych marek i ekip foodtruckowych. Zdarza się, że podróżują za nimi do różnych miast. Tak jest też w przypadku waszego food trucka.

Przyznam, że jesteśmy mile zaskoczeni, że ludzie są w stanie spontanicznie i szczerze docenić naszą pracę. Od początku sami to ciągniemy. Nie zostawiamy pracowników samych, ale też jeździmy i ciężko pracujemy i to się zwraca w postaci głosu od ludzi, dobrego słowa, uśmiechów. To jest coś, co nas motywuje.

Często obok food trucka pojawiają się też akity. To Wasze psy?

Nie. My nie mamy psów akita, ale wielu gości się z nimi pojawia. Zachęcamy do tego, żeby się z nimi lub innymi pieskami pojawiać u nas przy trucku, więc często można je zauważyć obok nas.

To dlaczego akurat „Akita”?

Nazwa została wymyślona trochę przypadkowo. Kiedy szukaliśmy nazw, było wiele różnych pomysłów, ale ten akurat wszystkim od razu się spodobał. Ta buźka pieska jest wiele mówiąca. Akity to bardzo dumne psy. To coś, co nas branduje.

Jak pozyskujecie składniki? Czy na rynku jest coraz większy dostęp do składników kuchni japońskiej?

W Polsce działa wielu dystrybutorów, którzy mają produkty kuchni azjatyckiej. Jeśli chodzi o sam ramen, to tak naprawdę nie ma tu jakiś bardzo skomplikowanych produktów, ale nie są to też produkty ogólnodostępne w sieciach. Mało dostawców je posiada, a jeśli już, to w wysokich cenach.

Nie zauważyliśmy rozwoju tego rynku, jeśli chodzi o dostępność produktów. Często zdarza się, że zamawiamy coś, a potem okazuje się, że jednak tego nie ma. Szukamy więc po innych dostawcach. Liczy się czas i miewamy problemy ze zdobyciem wszystkich produktów. Są po prostu pewne towary, których zawsze jest ograniczona ilość. Jak się skończy w jednym magazynie, to trzeba domawiać od kogoś innego.

A ile planujecie porcji na raz? Często pojawia się tabliczka „Zjedliście nam wszystko”.

Nie chciałbym podawać konkretnych liczb, ale są to na pewno ilości liczone w setkach. Generalnie, większość food trucków, jeśli się dobrze przygotują, jest w stanie ilościowo nas pobić. Musimy też tak się przygotować, by następnego dnia dużo tego nie wyrzucać. Ze względu na to, że dbamy o świeżość, nie możemy z góry przygotować 1000 porcji i czekać aż się sprzedadzą.

POPRZEDNIA STRONA NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.