PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Crédit Agricole - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Brand2eat o kryzysie w Green Caffe Nero: Wzorowa komunikacja kryzysowa na fanpage'u marki

Brand2eat o kryzysie w Green Caffe Nero: Wzorowa komunikacja kryzysowa na fanpage'u marki Angelika Borysiak, właścicielka agencji kreatywnej brand2eat zajmującej się marketingiem w branży gastronomicznej
0 0

– Warto przypomnieć poczciwą, ale ciągle aktualną zasadę 5P: Przeproś, Przygotuj się, Przeciwdziałaj, Popraw się, Powetuj. Gdyby wszyscy restauratorzy działali z nią w zgodzie, nie mielibyśmy tyle kryzysów w branży – mówi o kryzysie w Green Caffe Nero Angelika Borysiak, właścicielka agencji kreatywnej brand2eat zajmującej się marketingiem w branży gastronomicznej.

Po tym, jak kilkanaście osób po wizycie w kawiarni Green Caffe Nero trafiło do szpitala, firma stanęła oko w oko z kryzysem. I – jak ocenia Angelika Borysiak, właścicielka agencji kreatywnej brand2eat zajmującej się marketingiem w branży gastronomicznej – wyszła z niego książkowo.

– Komunikacja kryzysowa na fanpage marki była wzorowa – mówi Angelika Borysiak. Kawiarnia najpierw wydała oświadczenie na Facebooku, w którym poinformowała o niepokojących sygnałach jakie do niej docierają, wszczęciu odpowiednich procedur, a także standardach higienicznych, które regularnie stosowane są w całej sieci. Dzień później, na fanpage pojawił się film z oświadczeniem (i przeprosinami) prezesa całej sieci.

– Świetne posunięcie! Ponadto osoby odpowiedzialne za działania w social media regularnie i z empatią odpisują na komentarze internautów zgłaszających dolegliwości – mówi właścicielka agencji kreatywnej brand2eat.

–  Jest jednak coś, co w moim odczuciu było niepotrzebne, mianowicie próba tłumaczenia całej sytuacji pogodą i błędem dostawców ("Jesteśmy głęboko przekonani, że otrzymaliśmy partię z bakteriami od dostawców... jednocześnie w Warszawie panował upał, który przedostał się do kawiarnii i do stołów ekspozycyjnych...") –  zaznacza.

Mimo wszystko prezes zapewnił, że marka poczuwa się do pełnej odpowiedzialności za zaistniałą sytuację, jest w stałym kontakcie zarówno z Sanepidem, jak i z poszkodowanymi gośćmi, którym zostaną wypłacone adekwatne rekompensaty. – Jednym słowem firma zachowała się tak jak powinna i, w moim odczuciu, nie straci na tym wizerunkowo – zakłada ekspertka.

– W tym miejscu warto przypomnieć poczciwą, ale ciągle aktualną zasadę 5P: Przeproś, Przygotuj się, Przeciwdziałaj, Popraw się, Powetuj. Gdyby wszyscy restauratorzy działali z nią w zgodzie, nie mielibyśmy tyle kryzysów w branży – podsumowuje Angelika Borysiak.

Jak podaje Sanepid, zgłoszono już 41 przypadków zatrucia salmonellą. Więcej o kryzysie w artykule: Kryzys po zatruciu salmonellą: Czy Green Caffe Nero wyjdzie obronną ręką?

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.