PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Crédit Agricole - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Food Show 2018: Konsumenci szukają przede wszystkim dobrego smaku

Food Show 2018: Konsumenci szukają przede wszystkim dobrego smaku  Na zdj. od lewej: Tomasz Bączkowski, zwycięzca 3 edycji Bake Off – Ale Ciacho! i właściciel bloga Słony Miód, Jolanta Kleser, właścicielka Pracowni Smaku, Wawrzyniec Maziejuk, członek zarządu Stowarzyszenia „Polska Ekologia”, Edyta Kochlewska, redaktor naczelna magazyn Rynek Spożywczy. Fot. PTWP
0 0

Obecnie widoczna jest moda na nietypowe kolory potraw i efektowne dania, jednak konsumenci szukają głownie dobrego smaku. O oryginalności nie musi świadczyć wyjątkowy kolor czy wygląd, ale użycie niespotykanych u nas przypraw – oceniali uczestnicy panelu Short Stories, jaki odbył się 12 marca na Food Show 2018.

Jak mówił Wawrzyniec Maziejuk, członek zarządu Stowarzyszenia „Polska Ekologia” i współwłaściciel gospodarstwa ekologicznego produkującego sery na bazie mleka koziego, widoczny jest trend poszukiwania żywności wyglądającej oryginalnie.

- Liczy się efekt „wow”, dlatego producenci na przykład ozdabiają ser kwiatami. Tak robi mój kolega, inny produkuje sery „marmurkowe”. Ludzie chcą patrzeć na inną formę, są kuchnie, które lubią szokować – mówił.

Jolanta Kleser, właścicielka Pracowni Smaku zauważyła jednak, że choć jest w nas chęć spróbowania czegoś oryginalnego, to konsumenci poszukują głównie smacznego jedzenia. – To co jest na pokaz jest takie tylko raz. Na naszych warsztatach szukamy przede wszystkim dobrego smaku – mówiła.

- Mamy dostęp do oryginalnych przypraw np. arabskich i z Maroka. One powodują, że zwykła marchewka nabiera innego znaczenia. Moim zdaniem przyprawy i sposób podania – to metody na oryginalność, a nie kolor np. niebieski, który jest nienaturalny - dodała.

Tomasz Bączkowski, zwycięzca 3 edycji Bake Off – Ale Ciacho! i właściciel bloga Słony Miód wspominał, iż podczas programu, w którym brał udział stawiano duży nacisk na wygląd potraw. - Niektóre z przyrządzanych rzeczy były wybitne smakowo, ale nie wyglądały i dlatego trzeba było je odrzucić. Z tego powodu jestem raczej krytykiem wizualnego traktowania jedzenia. Smak jest najważniejszy - mówił.

Paneliści byli zgodni, iż świadomość dotycząca zdrowego i dobrego jedzenia rośnie w Polsce ale nigdy nie będzie tak, że większość osób w społeczeństwie będzie wybierać najlepszą żywność.

- 20 lat temu, kiedy powstawało nasze gospodarstwo, większość Polaków nie lubiła koziego sera. Od tamtego czasu nastąpił ogromny postęp, teraz czasem musimy odmawiać klientom, bo nie jesteśmy w stanie zrealizować potrzeb – mówił Wawrzyniec Maziejuk.

Przyznał, że produkty wytwarzane w jego gospodarstwie są na „szczycie” piramidy wartościowej żywności, jak też ceny. - Dlatego nie docieramy do wszystkich. Większość Polaków szuka jednak taniej bułki. Jednak są i tacy, którzy kupują produkty ekologiczne pomimo wysokiej ceny, ze względu na ich wartość zdrowotną. Jedni wydają więcej bo chcą kupować lepszą żywność a inni, bo mogą sobie na więcej pozwolić. Ponieważ my jesteśmy na „topie” cenowym, decyzje zakupowe naszych klientów są bardziej świadome – mówił.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.