PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu www.nagel-group.com - partner portalu sniezka - partner portalu

Krzysztof Cybruch: Jedzenie - jak moda - rozwija się szybko i często wraca do korzeni (wywiad)

Krzysztof Cybruch: Jedzenie - jak moda - rozwija się szybko i często wraca do korzeni (wywiad) Krzysztof Cybruch, fot.: Facebook
0 0

Najpierw wymyślił i rozpowszechnił w całej Polsce ideę jedzenia wspólnych śniadań na mieście pod marką Targ Śniadaniowy. Następnie skomercjalizował Bazar Koszyki w Hali Koszyki w Warszawie, a teraz jako jeden z członków CBR Events, nowego najemcy Hali Gwardii z sukcesem zaangażował się w nową przestrzeń miejską – Halę Gwardii. Krzysztof Cybruch będzie jednym z prelegentów X edycji Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Portalspozywczy.pl: Jakie trendy dominują obecnie na rynku gastronomicznym?

Krzysztof Cybruch: Jest kilka kierunków. Z jednej strony trendem jest nowoczesna kuchnia polska, której ciągle brakuje. Drugi uprzywilejowany kierunek, widoczny już od jakiś 2-3 lat, to kuchnia orientalna. Z sajgonek, zup pho przeszliśmy na udon i ramen. Zaczęto przykładać większą wagę do tworzenia wszystkiego na miejscu, np. robienia bulionu 14 godz. Trendem też jest ruch wegan. Dynamika gastronomiczna to ciągłe poszukiwania. Jedzenie jak moda rozwija się szybko i często wraca do korzeni.

Zaangażowałeś się w powstanie Bazaru w Hali Koszyki i Hali Gwardii. Czy tego typu obiekty to przyszłość gastronomii?

Patrzymy się na Zachód. W Niemczech, Belgii, Francji czy Hiszpanii istnienie kilku hal targowych w dużym mieście jest standardem od lat. U nas to dopiero zaczyna raczkować. Po 20 latach przestają nam się podobać wielkie hipermarkety pod miastem. Nie chcemy spędzać weekendu z wielkim koszem między półkami. Chcemy jeść zdrowiej i bardziej świadomie. Myślimy o swoich dzieciach i o swoim zdrowiu. W Europie coraz częściej powstają hale specjalistyczne, w których można miło spędzać czas i jednocześnie kupić dobre produkty. W Polsce zaczyna się to rozwijać także w tym kierunku. To jest ten moment.

Czy to jest też dobry moment dla producentów żywności?

Mieliśmy już walkę cenową, a teraz dochodzi do głosu mocna grupa klientów poszukujących dobrych rzeczy. Jest coraz więcej dobrych, prawdziwych i bardzo wiarygodnych polskich producentów, niebędących jeszcze korporacją i maszyną do zarabiania pieniędzy. To jest moim zdaniem gałąź polskiego przemysłu spożywczego, która w najbliższych latach będzie się rozwijać najlepiej. Że nie wspomnę o ekologii, która w tej dziedzinie rozwija się najszybciej.

Ciągle rozmawiamy w Polsce i o dobrych polskich produktach. Tylko jak pójdziemy do sklepu, to nikt tych produktów nie widzi. Mówimy o świetnych kiełbasach czy nabiale, polskich piwach kraftowych i wielu innych rzeczach, ale ciężko to znaleźć. Albo szuka się w internecie, albo jeździ na targi, jarmarki, albo udaje się do takich miejsc jak Hala Gwardii. W części nasze targowisko jest poświęcone lokalnym producentom. Oni sami będą mogli reklamować tam swój produkt. Sprzedawać bezpośrednio. Chcemy pominąć etap dystrybutora.

Patrząc jednak na całą Polskę, to ciągle brakuje miejsc, w których można kupić dobre produkty polskie z certyfikatem czy wytwarzane w tradycyjny sposób.

Krzysztof Cybruch będzie prelegentem X Forum Rynku Spożywczego i Handlu - największego spotkania biznesowego dedykowanego przedsiębiorcom z sektora spożywczego, handlu i dystrybucji w Polsce i regionie.

WIĘCEJ INFORMACJI O FRSIH, AGENDA I MOŻLIWOŚĆ REJESTRACJI NA WYDARZENIA NA WWW.FRSIH.PL.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!