PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Lody Bonano stawiają na małe miejscowości

Lody Bonano stawiają na małe miejscowości Lodziarnia "Lody Bonano", fot. mat. pras.
0 0

LodyBonano - franczyzowa sieć lodziarni - rozpoczęła tegoroczny sezon nowymi otwarciami. Umacnia swoją pozycję w dużych miastach, rusza też na podbój małych miasteczek. Firma dostrzegła lukę na rynku w miejscowościach, liczących więcej niż 3 tysiące mieszkańców i tam właśnie celuje z nowymi inwestycjami.

W sumie pod szyldem LodyBonano działa obecnie blisko 270 punktów, w tym 9 własnych. Sieć liczy, że w tym sezonie powstanie kilkadziesiąt nowych lodziarni w całej Polsce. Tej wiosny powstały już nowe lokale w m.in. w Sosnowcu, Dąbrowie Górniczej czy Kańczudze, a lada moment zostaną uruchomione kolejne – w Warszawie i Hajnówce.

- Lody to biznes sezonowy, może się więc wydawać, że jest w nim duża rotacja. Tymczasem jak pokazują prowadzone przez nas statystyki zdecydowana większość punktów utrzymuje się wiele lat. Niektórzy nasi franczyzobiorcy są z nami od początku, czyli od 14 lat. Mają po kilka punktów, zatrudniają do ich prowadzenia koordynatorów, sami mogą zaś poświęcić się innym zajęciom - mówi Dorota Tyborowska, manager rozwoju sieci.

- Ciągle zgłaszają się też nowi chętni. Dla wielu z nich, decydującym argumentem jest opłacalność tego biznesu. To przedsięwzięcie, które zwyczajnie nie może się nie udać jeśli odpowiednio o nie zadbamy, bo przecież lody kochają wszyscy – dzieci, dorośli i seniorzy.

Katarzyna Chlabicz zainwestowała w punkt LodyBonano w zeszłym roku, ale ten sezon będzie de facto pierwszym, który przepracuje w całości - od początku do końca, bo lokal otworzyła na początku czerwca. Dzięki temu będzie miała możliwość i podstawę do rzetelnej analizy zysków i kosztów. Otworzyła lodziarnię w Dojlidach Górnych, dzielnicy Białegostoku.

- Inwestycja w kompletnie wyposażoną lodziarnię wraz z ogródkiem i placem zabaw był niemałym wydatkiem. Nie ma więc mowy, aby był to biznes jedynie „na chwilę”, bo sezon na lody trwa przecież nie dłużej niż kilka miesięcy w roku. Jestem jednak dobrej myśli, choć oczywiście trudno precyzyjnie określić kiedy poniesione nakłady się zwrócą, bo wiele w tym względzie zależy od czynników niezależnych od nas – m.in. od pogody. - mówi Katarzyna Chlabicz.

Zdecydowała się na LodyBonano ze względu na rozpoznawalną markę i dlatego, że miała tu wydeptane ścieżki: sprawdzony koncept, gotowy brand, dobry produkt, pozytywne opinie. Ważną rolę odegrali też bliscy znajomi, którzy pomogli jej wdrożyć się w ten biznes – podpowiadając jak go prowadzić ale też jak zadbać o właściwe zaopatrzenie. Po przeanalizowaniu finansów i ryzyka podpisała umowę franczyzową. Początki - jak wspomina – upłynęły jej na szkoleniach.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.