PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

McDonald’s partnerem kampanii „Zielona Wstążka #DlaPlanety”

McDonald’s partnerem kampanii „Zielona Wstążka #DlaPlanety” fot. shutterstock
0 0

„Zielona Wstążka #DlaPlanety” to kampania zainaugurowana 5 czerwca, w Światowym Dniu Środowiska. Jej organizatorem jest Centrum UNEP/GRID-Warszawa realizujące w Polsce misję Programu Narodów Zjednoczonych ds. Środowiska. Wśród marek wspierających kampanię znalazł się McDonald’s.

Tematem przewodnim tegorocznego Dnia Środowiska jest zanieczyszczenie planety plastikowymi odpadami. Co roku do mórz i oceanów trafia 8 milionów ton plastiku. Według danych Komisji Europejskiej co roku Europejczycy wytwarzają 25 mln ton odpadów z tworzyw sztucznych. Jedynie niespełna 30% z nich poddaje się recyklingowi. Przyjęta w styczniu ogólnoeuropejska strategia w dziedzinie tworzyw sztucznych zakłada, że do 2030 roku wszystkie opakowania z tworzyw sztucznych na rynku UE będą nadawać się do recyklingu. 

McDonald’s ustalił w tym zakresie jeszcze ambitniejszy cel – do 2025 roku wszystkie opakowania dla gości restauracji będą wykonane z materiału pochodzącego z recyklingu bądź certyfikowanej produkcji. Dodatkowo, 100% opakowań we wszystkich lokalach na świecie będzie poddawanych recyklingowi. 

Firmy takie jak McDonald’s, mają szczególnie duży wpływ na postawy konsumentów, przez co pełnią ważną funkcję edukacyjną. Taki wniosek wypływał ze zorganizowanej w Ministerstwie Środowiska debaty „Rozwój gospodarczy a wyzwania środowiskowe związane z tworzywami sztucznymi”, która była częścią obchodów Światowego Dnia Środowiska. Zdaniem jej uczestników zmiany legislacyjne nie wystarczą. Potrzebne jest zdecydowane zaangażowanie biznesu, zwłaszcza marek konsumenckich. 

Konsumenci oczekują od firm podejmowania działań zmniejszających problem zużytych opakowań. Takiego zdania jest aż 93% respondentów przeprowadzonego przez PBS badania. Z tego samego badania dowiadujemy się, że 89% Polaków chętnie korzystałoby z możliwości segregacji w miejscach publicznych, np. restauracjach szybkiej obsługi. Polska jest jednym z wiodących rynków McDonald’s w tym zakresie. Już ponad 90% polskich restauracji ma na Sali jadalnej kosze do segregacji odpadów, z których chętnie korzystają goście sieci.

- Założony cel jest ambitny, a jednocześnie realny. Tego oczekują od nas goście. Mamy świadomość odpowiedzialności wynikającej ze skali naszej działalności. Chcemy wykorzystywać tę skalę, aby zmieniać świat na lepsze - mówi Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska, i dodaje: Zaangażowanie w kampanię „Zielona Wstążka #DlaPlanety” jest wyrazem naszego podejścia do kwestii ochrony środowiska. W  ramach naszej strategii podejmujemy liczne działania, aby zachować planetę dla przyszłych pokoleń w jak najlepszym stanie. Działania te obejmują m.in. recykling, korzystanie z zielonej energii, redukcję emisji CO2, przeciwdziałanie deforestacji, wspieranie zrównoważonego rolnictwa.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.