PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu www.nagel-group.com - partner portalu

Millenialsi lubią diety roślinne. Chętnie wybierają lokale wege

Millenialsi lubią diety roślinne. Chętnie wybierają lokale wege fot. shutterstock
0 0

Główną grupą docelową lokali wegetariańskich i wegańskich są tzw. Millenialsi, czyli osoby urodzone po 1980 roku. Najwięcej osób z tego właśnie pokolenia jest na diecie roślinnej - twierdzi Karolina Liberka, Business Development Deputy Director z agencji marketingowej Feno.

Jak mówi serwisowi portalspozywczy.pl Karolina Liberka, Millenialsi to grupa, która na tle innych pokoleń najwięcej podróżuje, a więc ma możliwość czerpania inspiracji kulinarnych z wielu kultur. To Millenialsi zdecydowanie najwięcej wydają na „przyjemności”, czyli m.in. jedzenie na mieście.

Jej zdaniem, aby lokal serwujący jedzenie wege cieszył się powodzeniem…nie może być tylko wege z nazwy. Autentyczność ma bowiem dla Millenialsów ogromne znaczenie.

–  Dieta roślinna to de facto styl życia, a więc miejsce, w którym klient chce spędzić czas, musi wyznawać te same wartości. Czasy, w których każdy mógł otworzyć lokal wegański czy wegetariański, już dawno minęły. Konsumenci są wyedukowani w zakresie tego, jak powinna wyglądać ich dieta. Lokale muszą być przygotowane i brać sobie do serca opinie gości, bo jest to główna determinanta przy wyborze miejsca, w których chcemy zjeść i spędzić czas. W dobie mediów społecznościowych jedna przykra sytuacja dla klienta może zniszczyć biznes na wiele miesięcy. Takich przykładów obserwujemy bardzo dużo – mówi Liberka.

Przyznaje jednocześnie, że wyzwaniem dla takich lokali jest też to, że Millenialsi szybko się nudzą. Należy ciągle urozmaicać menu: –Wszelkiego rodzaju urozmaicenia, nowe menu co jakiś czas jest dla nich argumentem, aby odwiedzić miejsce. Nasze analizy pokazują, że ta grupa bardzo szybko chwyta wszelkiego rodzaju „nowości” smakowe i lokal musi prowadzić obserwacje, co jest obecnie na jedzeniowym topie – dodaje.

Jak wymienia, obecnie mamy podstawowe formaty lokali na rynku: wege burgerownie, lokale z przekąskami, miejsca z hummusem. Coraz częściej pojawiają się jednak miejsca inspirowane jedzeniem z innych kultur np. wegan ramen lub wegańskie sushi, boowle.

 

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!