PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Millenialsi nielojalni wobec restauratorów

Millenialsi nielojalni wobec restauratorów fot. shutterstock
0 0

Millenialsi uwielbiają jeść i bywać, ale czy w związku z tym restauracje rzeczywiście mogą liczyć na tę grupę konsumencką? Okazuje się, że niekoniecznie.

– Millenialsi nie są stabilnym klientem. Bardzo podążają za aktualnym trendem i chodzą tam, gdzie jest modnie – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Stanisław Magdij, dyrektor Operacyjny QLT Restaurant & Bar Sp.zo.o, operator sieci Bierhalle.

Wprawdzie często nie żałują na jedzenie, ale tylko wtedy, gdy wpisuje się ono w aktualne trendy żywnościowe.

– Możemy pozwolić sobie na rameny, hummus, burgery. Tak jest też zagranicą. Millenialsi dużo podróżują, przywożą stamtąd smaki, chcą wszystkiego doświadczyć tu i teraz – przyznaje Tomek Woźniak, trendsetter kulinarny.

Czytaj też: Millenialsi pokoleniem, które - jak żadne inne do tej pory – docenia rolę jedzenia

Jak to jednak z modą bywa – przemija. Stawianie przez restauratorów na "modne" koncepty gastronomiczna staje się więc dziś coraz bardziej ryzykowne. Rynek szybko ulega przetasowaniu.

Czym przyciągnąć Millenialsa do restauracji? Dobrym social media lub... rabatem.

Millenialsi są bardzo zdigitalizowani i nastawieni na wszelkie formy rabatowania czy programy lojalnościowe. Przy czym często lojalność do restauracji kończy się w momencie, kiedy druga restauracja daje 10 proc. wyższy rabat – ostrzega Stanisław Magdij.

Grupa ta nie jest również wymarzonym pracownikiem gastronomii, choć branża nadal pokłada w niej duże nadzieje. 

– Millenialsi są przyzwyczajeni do tego, że wszystko da się zrobić, załatwić i że wszystko im się należy. Ciężko stwierdzić, czy to jest złe. Są bardziej świadomi swoich praw i potrafią się o nie upominać. Czasami jednak brakuje brania odpowiedzialności za to, czego się podejmują, i spojrzenia na to, co się dzieje z drugą stroną. Teraz jest więcej luzu w podchodzeniu do pracy, a myśl, by się ustabilizować zawodowo, pojawia się później. Nie mamy na to wpływu – musimy się dostosowywać. To my musimy zacząć patrzeć na świat ich oczami i nauczyć się rozwiązywać problemy i budować nasze zespoły w oparciu o nowy profil pracownika – tłumaczy dyrektor Operacyjny QLT Restaurant & Bar Sp.zo.o, operator sieci Bierhalle.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!